مدیریت هماهنگ و انقلابی قوا در کنترل بازار در آستانه شب عید

حجت الاسلام میهن پرست گفت: مدیریت هماهنگ و انقلابی قوا در کنترل بازار در آستانه شب عید و حفظ و تقویت توان عامه مردم در خریدهای این ایام، یک اقدام اعتمادزا و امیدآفرین است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۶ اسفند) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج الیلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که آیا آنها (بستگان و نزدیکان) می توانند مرگی را از او دفع کنند و یا ناله و شیون های آنان برای او سودی دارد؟ در حالی که به محله مردگان سپرده شده، در تگنای بر تنها مانده است، حشرات موذی پوست تن او را از هم می شکافند و سختی ها گور بدن او را می پوشاند.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» افزود:  حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرمایند که تندبادها آثارش را نابود می کند و گذشت شب و و روز نشانه های او را از میان بر میدارد، بدنها، پس از طراوت، پژمرده و دگرگون  و استخوانها بعد از توانایی و قدرت، می پوسند و متلاشی می شوند. این در حالی است  که ارواح در گرو مسئولیت سنگین اعمال خویش اند و در آنجا به اسرار  نهان( قیامت در این جهان، با دیده تردید به آن نگاه میکردند) یقین حاصل میکنند.

 

وی بیان کرد: آن حضرت در ادامه این خطبه می فرمایند که (از همه دردناکتر اینکه) نه بر اعمال صالحشان چیزی افزوده می شود و نه از اعمال زشتشان می توانند توبه کنند، آیا شما فرزندان و پدران و برادران همان مردم نیستید؟ شما نیز همان برنامه ها را دنبال می کنید و برهمان طریقه سوار هستید و در همان جاده گام بر می دارید و سرانجام به همان سرنوشت گرفتار خواهید شد. ولی افسوس که دلها از گرفتن بهره خویش سخت و ناتوان شده و از رشد معنوی خود، غافل گشته و در غیر طریق حق، گام بر می دارد، گویی غیر آنها مقصود هستند (و مرگ هرگز به سراغ آنها نمی آید) و گویی نجات و رستگاری آنها، در به چنگ آوردن دنیاست.

 

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه  با بیان اینکه اولین سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به قطر بس از 12 سال رویدادی مهم در نوع خود محسوب می شود، گفت: این سفر دو روزه که به منظور مذاکرات دو طرف در عرصه های مختلف و شرکت در اويك گاری انجام شد، دستاوردهای کوتاه مدت و  بلند مدتی زیادی خواهد داست.

 

حجت الاسلام میهن پرست  با تاکید بر سیاست اولویت نگاه به همسایگان و نگاه به شرق، افزود: مبنای سیاست خارجی ایران بر طبق منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، نگاه به شرق با اولویت همسایگان است، قطر که سالیانی چند در پیوند با ترکیه درصدد تقویب تفکر سلفی بود در ورطه ی حمایت از این گروه ها افتاد، اما پس از شکست نطامی این تفکر در سال 96 به سرعت مواضع خود را تعدیل کرده و از این جرگه حارح شد که به مذاق عربستان و امارات حوش نیامد.

 

وی افزود: دو کشور امارات و عربستان همواره دو تهدید جدی برای کشورها و گروه های مقاومت تلقی می شوند، تقویت روابط چندحانیه با قطر تا حدود زیادی از قدرت منطقه ای دو کشور مزبور خواهد کاست و می تواند در حل مشكلاب منطقه ای بدون خشونت و جنگ، كمك ربادی به ایران بکند.

 

امام جمعه چوار ابراز کرد: اگر چه ایران با عمان نیز روابط حسنه ای دارد، لكن بدلیل ویژگی های منحصربفرد قطر ار قبیل توان اقتصادی بیشتر، توانمندی بیشتر فطر در رقابت با عربستان و امارات، این کشور باید نقطه ثقل روابط ایران با این کشورها قرار بگیرد.

 

وی یادآور شد: ایران، روسیه و قطر سه صلع مثلث قدرت در گاز جهان هستند، این سه کشور ارکان ثلاث اوپك گازی هستند که به پیشنهاد رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سالهای قبل تشکیل شد.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه گفت: ماجرای آزادسازی سواحل شمال و جنوب کشور، اقدام قاطعانه ای است که اگر تا انتها به نتیجه برسد می تواند تبدیل به یک الگوی اقدام انقلابی شود، البته ای کاش در حوره اقتصاد و خودرو و سود بانکی هم چنین اقدامی صورت گیرد، مثلا بانک ها وام قرض الحسنه به مردم پرداخت می کنند با سود ۴ درصد در حالی که دو جور سود اخذ می کنند یکی سود کلی وام و دیگری سود سالیانه که جمعا به ۱۳ درصد می رسد، کجای این وام قرض الحسنه است؟ آیا این سرکیسه کردن مردم بیچاره از سوی بانک ها نمی باشد. جه کسی می خواهد حواب مردم را بدهد.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: مدیریت هماهنگ و انقلابی قوا در کنترل بازار در آستانه شب عید و حفظ و تقویت توان عامه مردم در خریدهای این ایام، یک اقدام اعتمادزا و امیدآفرین است که از سه قوه و همه دستگاه های حاکمیتی انتظار می رود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۵ رجب سالروز شهادت امام کاظم(ع) گفت: زندان های طولانی امام کاظم(ع) گویای خطرات و مشکلات بسیار زیادی است که وجود مبارک آن حضرت برای جریان طاغوت داشته است، جهاد و مبارزه در سراسر عمر مبارک، کوشش بی قید و شرط در راه خدا، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها ترجمان این فراز دردناک از صلوات محصوص آنحضرت است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به ۲۷ رجب  و عید مبعث، گفت: از سنت های غیر قابل تغییر و تبدیل در نظام احسن الهی، این است که وقتی جاهلیت به اوج ظلمت و نکبت و نجوست خود برسد، جامعه بشری در آستانه یک بعثت الهی قرار می گیرد، به تعبیری نظامهای جاهلی به ریاست و زمامداری طاغوت، به دنبال نابودی بشریت است.

 

وی بیان کرد: اما غافل از آب که نظام جاهلبت و ولایت طاغوت، نه تنها نمی تواند جامعه بشری را سترون(عقیم و نازا) نماید بلکه به عکس جامعه بشری را آبستن ظهور منجی و رهبری الهی می نماید که تحولی عظیم را رقم می زند، به عنوان مثال حضرت ابراهيم(ع) در اوج جاهلیت نظام طاغوتی نمرود پا به عرصه وجود گذاشت و به همین نسبت، حضرت موسی(ع) در اوج جاهليت فرعونی، حضرت عیسی(ع) در اوج جاهلیت عالمات فاسد بنی اسرائیل و حضرت ختمی مرتبت(ص) نیز در اوج جاهلی عصر پیش از اسلام.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: به همین نسبت باید بدانیم، که اصل عید مبعث، علاوه بر فرخندگی ذاتی حوش(جشن پیامبری حضرت خاتم الانبیاء (ص)، فرخندگی بشارت وجود نازنین و ظهور مبارک حضرت قائم(عج) را نیز به همراه دارد که از رهگذر پدیده جاهلیت تانی به وقوع خواهد رسید.

کد خبر 1151423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha