کاهش تصادفات نیازمند نصب سرعت‌کاه است

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: باتوجه بر شرایط حاکم در کشور، تنها راه ممکن برای کاهش تصادفات نصب سرعت‌‌کاه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، برزو مرادی رئیس پلیس راهور استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مهمترین مشکل کشور فرهنگسازی است که رسانه نقش موثری در فرهنگسازی ترافیک استان دارد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا مشکلات عدیده‌ای را در جهان ایجاد کرد اما در ایران کرونای خاموش تصادفات است، افزود: مهمترین برنامه راهنمایی کشور پیشگیری از تصادفات است اما وضعیت کشور ما ایده‌آل نیست و در روز ۴۸ نفر فوتی در کشور براثر تصادفات اتفاق می‌افتد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کردستان اعلام کرد: تعالیم اسلام توسط کشورهای غیراسلامی رعایت می‌شود اما در کشور ما بخوبی رعایت نشده و هر کس به طریقی در این راستا نقش دارد و هیچکس نباید خود را در این راستا مستثنی ند.

 

مرادی افزود: اکثرا  همه پلیس را متولی تصادفات می‌دانند در حالیکه ۱۹ درصد تصادفات در کشور سهم راهنمایی و رانندگی است و سایر نهادها و مردم نیز در این راستا مسئولند و باید پای کار باشند.

 

 ۴ هزار و 185 نفر براثر تصادفات فوت شده‌اند

 

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ پنج هزار و ۷۷۰ نفر و در سال ۹۹ حدود ۴ هزار و 185 نفر براثر تصادفات فوت شده‌اند که روند کاهشی را داشته است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: در سال 99 در سرصحنه 33 درصد، حین انتقال پنج درصد و ۶۱ درصد در مراکز درمانی براثر تصادفات در کل کشور فوت کرده‌اند.

 

 

عدم توجه و عدم رعایت حق تقدم از دلایل تصادفات منجر به فوتی در کشور است

 

مرادی عدم توجه و عدم رعایت حق تقدم را از دلایل تصادفات منجر به فوتی در کشور دانست و بیان کرد: این مهم نیازمند اجرای کار فرهنگی در کشور است.

 

وی یادآور شد: از بین 23 شهر پرتصادف کشور سقز و مریوان قرار دارند که مریوان ۶۰۰ درصد افزایش داشته ورتبه دوم تصادفات کشور را دارد و این رقم در سقز ۴۰۰ درصد است.

 

رئیس پلیس راهور استان کردستان در زمینه تصادفات جرحی در تصادفات شهری یک درصد و در زمینه تصادفات خسارتی 44 درصد افزایش داشته‌ایم و همچنین در زمینه تصادفات فوتی هشت درصد افزایش داشته است.

 

مرادی خاطرنشان کرد: به دلیل فراوانی میزان تردد، ساعت ۱۶ تا ۲۰ افزایش تصادفات را در استان شاهدیم.

 

اولویت پلیس راهور کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و هوشمندسازی

 

وی با بیان اینکه اولویت پلیس راهور کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و هوشمندسازی نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک است، تصریح کرد: اگر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم رعایت شود شاهد کاهش مشکلات ناشی از تصادفات و ترافیک خواهیم بود‌.

 

رئیس پلیس راهور استان کردستان اضافه کرد: ۱۵ هزار موتورسیکلت داریم که بیش از هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه برای ترخیص مراجعه نکرده‌اند.

 

مرادی اذعان کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها ناقص است و تنها راه ممکن باتوجه بر شرایط حاکم در کشور برای کاهش تصادفات نصب سرعت‌‌کاه است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ افزود: امسال هیات دولت ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیرنده است و تاکنون باتوجه به برنامه دولت، اجرای محدودیت تردد وجود ندارد و برخورد هوشمند خارج از استان انجام می‌گیرد.

 

مرادی اضافه کرد: کردستان در زمینه جریمه جزو آخرین استان‌های کشور است و هدف در استان اصلاح رفتار است و جریمه کردن هدف این نهاد نیست.

کد خبر 1156282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha