تشکیل ۱۰ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی

رمضانی گفت: ۱۰ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر برای پذیرایی از مسافران‌ نوروزی در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «حسن رمضانی» امروز ( ۲۵ اسفند) در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در مجموع ظرفیت اقامت روزانه خراسان جنوبی است، اظهار داشت: در این مدت ۴۷ پایگاه انتظامی ناجا برای خدمت‌رسانی به مسافران، ۳۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سطح جاده‌ها، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو برای کمک‌رسانی فعال هستند.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر برای پذیرایی از مسافران‌ نوروزی در استان تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به وجود ۸۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان ادامه داد: این اقامتگاه‌ها ظرفیت پذیرش روزانه هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی را دارند.

 

رمضانی در پایان افزود: ۳۷ کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر مشترک با سایر نهادها و ۱۹ پایگاه اطلاع رسانی به صورت منفرد در ایام نوروز بحث اطلاع رسانی را خواهند داشت.

 

«محمدرضا رضایی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر با فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در این استان از امروز به مدت ۲۰ روز اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به ۴۱ پایگاه و اکیپ خدمت‌رسانی هلال‌احمر در تعطیلات نوروزی افزود: ۲۵ پایگاه ثابت، چهار پایگاه سیار و ۱۱ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در این ایام فعال هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین پایگاه امداد کوهستان به‌طور موقت در منطقه گردشگری بند دره بیرجند برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی راه‌اندازی می‌شود.

 

رضایی با بیان اینکه تیم‌های سحاب با بهره گیری از دوچرخه‌های ویژه کار راهنمایی، آموزش و ارائه خدمات بشر دوستانه را به مسافران نوروزی انجام می‌دهند، افزود: هدف اصلی از انجام این اقدامات در نوروز توسط جوانان عضو هلال احمر ارتقای سطح ایمنی و سلامت مسافران و زائران نوروزی است.

 

«اسدالله جلال زاده»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۴۵ موسسه و شرکت حمل و نقل مسافری با ۶۸۹ دستگاه اتوبوس و هزار و ۴۰۳ راننده در استان، اظهار کرد: تاکنون در طرح پیش‌فروش بلیت نوروزی ۴۱ هزار و ۵۴۱ بلیت به فروش رفته است.

 

به گفته وی سفرهای نوروزی در استان از فردا آغاز می‌شود که اوج ترددها را از ۱۱ تا ۱۳ فروردین سال آینده خواهیم داشت.

 

جلال زاده بیان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۴۸ هزار سفر در استان انجام شد و در این سفرها یک میلیون و ۱۸۱ مسافر جابه‌جا شده‌اند.

 

کد خبر 1158547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha