حضور جهادگران در مناطق محروم از مصادیق آشکار جهاد تبیین است

سردار زهرایی با بیان اینکه حضور جهادگران در مناطق محروم از مصادیق آشکار جهاد تبیین است، گفت: ترسیم جبهه جهانی خدمت‌رسانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» صبح امروز (۱۱ فروردین) در دیدار جمعی از نمایندگان اردوهای جهادی در استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه جهاد مشابه جبهه مقاومت که شکل گرفته و ضریب نفوذ جهانی پیدا کرده است در برنامه‌ ۱۰ ساله به دنبال ترسیم جبهه جهانی خدمت رسانی جهادی فراتر از مرزهای سیاسی و جفرافیایی هستیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه این جبهه جهانی خدمت رسانی جهادی باید به الگو و مدل رفتاری خاص نظام اسلامی تبدیل شود و در سایر بلاد تکثیر کنیم، گفت: بخشی از فعالیت این جبهه جهانی آغاز شده و با فعالیت مشترک سازمان بسیج سازندگی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت قرارگاهی منسجم فعال شده که نوک پیکان جبهه‌سازی است.

 

وی ادامه داد: ما فرمانده جهادگران نیستیم بلکه همراه جهادی‌ها هستیم و از این جریان صیانت می‌کنیم تا برای ولایت بماند و سیاسی، اقتصادی، منحرف و به افراد خاصی وصل نشود ولی اصولی هم براساس منویات رهبر معظم انقلاب تعریف کردیم که ابتدا بایدهجرت از درون آغاز شود و باید از سیم خاردار نفس عبور کنیم.

 

سردار زهرایی افزود: از دیگر اصول ما، جهاد در مناطق محروم است چون برای جهاد حتما نیاز به تفنگ در دست داشتن نیست بلکه از دیدگاه ما حضور جهادگران در مناطق محروم یکی از مصادیق آشکار جهاد تبیین است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: یکی دیگر از اصول کار ما استقامت است زیرا در جهاد و هجرت حتما فراز و نشیب‌ها، سنگ‌اندازی و کمبودهای زیادی است اما باید استقامت کنیم و باید این اعتقاد به وجود آید که جهادگران بیش از نیازمندان نیازمند خدمت کردن هستند.

 

وی با بیان اینکه در شیوه جدید سازمان بسیج سازندگی برای فعالیت گروه‌های جهادی، ۱۶۵ قرارگاه جهادی ملی، استانی و قشری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، افزود: در قالب این قرارگاه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی برای نوروز امسال ثبت‌نام کردند اما تاکنون سه هزار و ۵۰۰ گروه در مناطق محروم کشور فعالیت داشته‌اند.

 

سردار زهرایی خاطر نشان کرد: امیدواریم کار جهادی همچون جبهه مقاومت به‌زودی به گفتمان عمومی تبدیل شود و همچون کنگره شهدا، راهیان نور و جبهه مقاومت مدل خاصی با عنوان قرارگاه‌های عملیاتی جهادی انقلاب اسلامی نهادینه شود.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ابتدای سخنانش با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: در آستانه آرای محکمی هستیم که مردم به جمهوری اسلامی دادند و باید قدردان نظام و ولایت باشیم چون از آنجا که در این نظام نفس می‌کشیم کمتر به این نعمت توجه داریم اما بازخوردهایی که از بیرون می‌گیریم انقلاب اسلامی منشا تحول در جهان شده است.

کد خبر 1161597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha