دست آوردهای شب قدر می تواند ره توشه یکساله مناجات کنندگان آن باشد

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: دست آوردهای شب قدر می تواند ره توشه یکساله مناجات کنندگان آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره نبا می‌فرماید؛ جهنم در کمین است و برای طاغیان و سرکشان جایگاه بدی است در آنجا نه آب خنکی می‌نوشند و نه شرابی و برای مدتی طولانی در آن هستند.


وی گفت: بعد از بیان تعداد دیگری از عذاب‌های الهی به علت طغیان و سرکشی آنان اشاره می‌فرماید؛ آنان هیچ ترسی نسبت به روز حساب و کتاب و یا روز قیامت نداشتند در این آیه علت جهنمی شدن این عده، فراموشی یا غفلت و یا نترسیدن از روز حساب است، روزی که جمیع خلایق در پیشگاه الهی حاضر شده و حساب و کتاب اعمال خود را جواب می‌دهند.


امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: این مطلب یعنی یاد آوری روز حساب به قدری مهم است که ما در شبانه روز روزی ۱۰ مرتبه باید روز جزا و حساب را یاد آوری کنیم، در نماز می‌خوانیم مالک یوم الدین یعنی صاحب روز جزا، اگر کسی نماز را با حضور قلب و درست بخواند هیچگاه روز قیامت را فراموش نخواهد کرد، از طرف دیگر در سوره بقره از خصوصیات متقین ایمان به روز آخرت را می‌داند، وقتی انسان روز قیامت و جزا و حساب را فراموش کرد دست به هر اقدام و عملی می‌زند.


حجت الاسلام طزری افزود: دومین شب از لیالی قدر را در پیش رو داریم، امیدوارم که توانسته باشیم از برکات این شب با فضیلت استفاده کرده باشیم و از خداوند بهترین ها را مسئلت کرده باشیم، آنچه مهم است اینکه بتوانیم آنچه را که در این شب ها بدست می آوریم حفظ کنیم و این برکات تا سال دیگر ادامه داشته باشد.


وی ضمن تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام، گفت: وجود نازنین حضرت علی علیه السلام نعمت بزرگی است که نصیب ما شد به شرط آنکه بتوانیم استفاده کنیم و به محب بودن لسانی اکتفا نکنیم و سیره عملی آن حضرت را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.


خطیب جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد حوادث تروریستی تلخی در کشور همسایه افغانستان بودیم که منجر به خاک و خون کشیدن تعداد بسیاری از مردم مظلوم افغانستان شد، بیان کرد: این حملات وحشیانه و ناجوانمردانه را محکوم می‌نمائیم و از طالبان که اکنون قدرت را در اختیار دارد می‌خواهیم نسبت به امنیت شهروندان خود همت جدی به خرج دهد، باید بدانیم که این حملات در راستای ایجاد تفرقه بین امت های اسلامی انجام می‌گیرد و این امر هوشیاری دنیای اسلام را می‌طلبد.


حجت الاسلام طزری با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم ضمن دعوت همه نمازگزاران به حضور در این مراسم عبادی سیاسی، گفت: حمایت ۴۰ ساله شما از مردم مظلوم فلسطین، امروز عرصه را بر اشغالگران صهیونیست تنگ تر کرده است و کار را به جایی رسانده است که رژیم غاصب امروز برای تامین امنیت خود با چند کشور عربی مفلوک رابطه برقرار می‌کند اما اوضاع برای او بسیار وخیم تر از آنست که این اقدامات بتواند راه نجاتی برای او باشد.


وی تصريح کرد: امروز رژیم غاصب در خود سرزمین های اشغالی هم دیگر امنیت ندارد و از طرفی اگر روزی با یک گروه از مبارزان فلسطینی طرف بود امروز با فلسطینی های کرانه باختری و حتی مبارزان فلسطینی در سرزمین های اشغالی طرف است و این زنگ خطر آغاز محو رژیم غاصب می‌باشد.


امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: تحرکات اخیر در بیت المقدس و ورود یهودیان به این منطقه مقدس علاوه بر سرپوش گذاشتن بر شکست های متعدد رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر است آنان بدنبال آن هستند تا با خشمگین کردن مسلمانان بتوانند تدابیر شدید امنیتی را اجرا کنند تا از این طریق محدودیت هایی را برای مسلمانان در آستانه روز قدس بجا آورند.


حجت الاسلام طزری در ادامه با اشاره به اینکه یک گروه افراطی در سوئد اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرد، گفت: ما ضمن محکوم کردن این اقدام وقیحانه در هتک حرمت به کتاب آسمانی، علت این اقدام را رشد سریع اسلام در اروپا و عدم توانایی آنان در مهار گسترش اسلام می‌دانیم، از طرفی بدنبال حساسیت زدایی از مقدسات می‌باشند و بدنبال آن هستند تا با خشمگین کردن مردم مسلمان بتوانند تدابیر امنیتی و محدودیت های بیشتری را علیه مسلمانان انجام دهند.

 

کد خبر 1168487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha