تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی در گرو مانع زدایی از مسیر رشد اقتصادی است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی در گرو مانع زدایی از مسیر رشد اقتصادی است، گفت: لذا دولت سیزدهم به درستی و برخلاف دولت های قبل، اصلاح اقتصادی را نه از سال پنجم و هفتم، بلکه از سال اول شروع می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۲۳ اردیبهشت) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می فرماید که از این نابغه، (پسر آن زن بد نام - اشاره به عمرو عاص است) در شگفتم. او برای مردم شام چنین وانمود می کند که من بسیار اهل مزاح و مردی شوخ طبعم، که مردم را با شوخی و هزل، پیوسته سرگرم می کنم. او سخنی باطل و کلامی به گناه، گفته است و بدترین سخنان گفتار دروغ است، او پیوسته دروغ می گوید. وعده میدهد و تخلف میکند، اگر چیزی از او درخواست شود، بخل می ورزد و اگر خودش از دیگری تقاضایی داشته باشد، اصرار می کند، در پیمانش خیانت مینماید. (حتى) پیوند خویشاوندی را قطع میکند، هنگام نبرد لشکریان را امر و نهی می کند و سر و صدای زیاد راه می اندازد که مردم شجاعش پندارند ولی این تازمانی است که دستها به قبضه شمشیر نرفته است و هنگامی که چنین شود، او برای رهایی جانش، بالاترین تدبیرش این است که جامه اش را کنار زند و عورت خود را نمایان سازد (تا کریمان از کشتنش چشم بپوشند.) آگاه باشید! به خدا سوگند، یاد مرگ مرا از سرگرم شدن به بازی و شوخی باز می دارد، ولی فراموشی آخرت او را از سخن حق باز داشته است، او حاضر نشد با معاویه بیعت کند، مگر اینکه عطیه و پاداشی از او بگیرد (و حکومت مصر را برای او تضمین نماید و در مقابل از دست دادن دینش، رشوه اندکی دریافت نماید.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» با اشاره به اهمیت برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم، یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان در دیدار با کارگران فرمودند: «دولت برنامه های مهمی در پیش دارد که دستگاهها و همه آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند تا به نتیجه برسد.

 

وی با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار اقتصاد کشور، گفت:  امروزه کمتر کسی است به اشکالات اساسی و مزمن کشور در حوزه اقتصاد اذعان نداشته باشد، در حال حاضر دولت دو مأموریت اساسی را در عرصه اقتصاد برعهده دارد که یکی رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی و سوم دولت برنامه های عقب مانده و به جای مانده دیگری را از دهه های قبل، بر دوش دارد.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: تا در مسیر حرکت رشد اقتصادی مانع زدایی درست نشود و ریل گذاری صحیح صورت نپذیرد، تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی شدنی نیست و درب های اقتصاد ایران دوباره بر همان پاشنه خواهد چرخید و تحقق عدالت اقتصادی که از اساسی ترین ابعاد عدالت است متوقف باگند شده و به افزایش فاصله طبقاتی خواهد انجامید.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: در شرایط کنونی دولت سیزدهم ناچار از انجام این اصلاحات است، زیرا اقتصاد کشور تاب آوری این همه مشکلات مزمن را دیگر ندارد! لذا دولت سیزدهم به درستی و برخلاف دولتهای قبل، اصلاح اقتصادی را نه از سال پنجم و هفتم، بلکه از سال اول شروع می کند.

 

وی بیان کرد: آقای دکتر بشار الاسد رییس جمهور سوریه برای دومین بار در سه سال گذشته با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد، موضوع سوریه و آنچه که در هشت سال رویارویی این کشور و حمایت جبهه مقاومت در برابر یک ائتلاف بررگ استکباری رخ داد حکایتی است بس شگفت که عظمت و پیچیدگی آن سالهای بعد روشن خواهد شد.

 

امام جمعه چوار افزود: بی ثباتی و ناامنی در سوریه برای ناامن سازی کل منطقه، چشم طمع به منابع نفتی سوریه، شکستن خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی که هدف اصلی ایران بود،  ازعوامل جنگ افروزی در سوریه بوده است.

 

وی یادآور شد: این جریان «تکفیر» این چیزی که امروز در عراق و در سوریه و در برخی از کشورهای دیگر منطقه بروز کرده و در واقع با همه مسلمانها مواجه اند، نه فقط با شیعه  ساخته ی دست خود استعمارگران است، اینها چیزی به نام القاعده، چیزی به نام داعش درست کردند برای مقابله با جمهوری اسلامی، برای مقابله با حرکت بیداری اسلامی، منتها دامن خودشان را گرفته است، امروز دامن خود آنها را گرفته است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: اما در نهایت پیروزی از آن جبهه مقاومت و مردم سوریه و منطقه شد که در راس آن سردار سلیمانی از موثرترین عوامل شکست داعش بود، روسیه و رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر روابط نسبتا دوستانه ای داشتند، به نوعی که در مسئله سوریه هرچند مسکو و تل آویو در برخی مسائل دچار اختلاف شدند اما سطح روابط به مرحله تنش نرسید.

 

امام جمعه چوار گفت: با شروع جنگ اوکراین سطح روابط دو طرف دچار تغییرات اساسی شده و حتی از اصطلاح تنش آمیز برای این مرحله از روابط نیز استفاده می شود، رژیم صهیونیستی که از ابتدای جنگ اوکراین به شدت تلاش می کرد با موضع گیری های خنثی و مبهم مانع رنجاندن متحدان روس خود شود، طی هفته های گذشته تحت فشار آمریکا مجبور به اتخاذ موضع گیری مستقیم علیه مسکو شد، تا جایی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، روسیه را به جنایات جنگی در «بوجا» در شمال اوکراین متهم کرد. با این حال، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عمدتا تلاش می کند تا از هرگونه انتقاد مستقیم نسبت به عملکرد روسیه خودداری کند.

 

وی بیان کرد: این رژیم، از اوایل جنگ سعی کرد برای حل بحران میان اوکراین و روسیه به میانجیگری بپردازد تا همزمان متحدان غربی و نیز روسیه را خشنود نگاه دارد، اما علنی شدن اختلافات بین مسکو و تل آویو روابط این دو را وارد مرحله تنش کرده است که این مسئله می تواند در انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی بسیار موثر واقع شود و فرصت بی نظیری برای جبهه مقاومت فراهم آورد.

کد خبر 1174756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha