اطاعت از امامت و ولایت تنها راه قرب الهی است

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه جز همراهی با امامت و ولایت راهی برای قرب الهی نداریم و گفت: اطلاعت از امامت و ولایت تنها راه است و هیچ راه دیگری برای قرب الهی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» در نهمین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مجتمع امام رضا (ع) منطقه 22 گفت:  مهم ترین پیوندی که در جامعه عالم است که شیطان در آخرالزمان آن را مورد حمله قرار می دهد، پیوند و رابطه ای است که بین مومن و امام و ولی خدا وجود دارد.

خطیب دینی با بیان اینکه جز همراهی با امامت و ولایت راهی برای قرب الهی نداریم، افزود: اطاعت از امامت و ولایت تنها راه است و هیچ راه دیگری برای قرب الهی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: گناه خروج از ولایت است، همه گناهان در یک امر باهم مشترک هستند، تحت ولایت شیطان گناه می کنیم. کسی که مرتکب گناه می شود در آن زمان عملش تحت ولایت امیرالمومنین (ع) نیست بلکه تحت ولایت شیطان است و عملش خروج از ولایت است اما ذاتش هنوز ولایت را دارد و توبه برگشت به ولایت است. بنابراین خدا به شیطان گفت: پیش از از این در برابر ولی الله خضوع نکردی، الان به ولاتی برگرد و به قبر آدم سجده کن. که شیطان بازهم نپذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: شاخص دینداری این است که ولایتداری یا نداری؟ همه اعمال مهم است اما شاخص این است که ولایت را داری یا نه بنابراین صلوات در بین اذکار، افضل اذکار است. چرا که وقتی صلوات می فرستید دارید اقرار می کنید که آن شاخص و ولایت را دارم.

خطیب دینی با بیان اینکه اقرار به ولایت مهم ترین اقرار است، گفت: زندگی های ماشینی که افسردگی، عقده های درونی را ایجاد می کند از محصولات علم بشر است و آسیب هایی دارد اما علوم دینی و انبیای الهی هیج خطا و آسیبی ندارد چراکه منشا آن از عالم الهی است.

وی با اشاره به بخشی از علم شیخ بهایی، گفت: علمی که شیخ بهایی دارد، تاثیر فیزیک بر متافیزیک  تاثیر علم بر روح است و این تنها بخشی از علم انبیا الهی است که به وی داده شده که چنان آثاری دارد، ببینید امامان و ولی خدا به علم عظیمی دسترسی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: امام و ولی خدا هم علم بی خطا و عمل بی خطا دارند، معصوم بودن خصوصیت دوم امام و ولی است، محبت و عاطفه سنگین و سرشار به انسان ها و حتی حیوانات دارد.

وی با اشاره به تحلیل های عجیب و غریب درباره نهضت عاشورا و زمامداری امام علی (ع) تصریح کرد: اینها اصلا نفهمیده اند هدف امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) چه بوده است؟ آنها آب و خاک نمی خواستند فتح کنند و کشورگشایی کنند بلکه می خواستند دل ها را فتح کنند که محقق شد. 

خطیب دینی ادامه داد: خداوند 100جزء رحمت خلقت کرده است و از اول آفرینش دنیا تا قیامت یک جزء از صد جزء رحمت خدا به عالم دنیا فرستاده شده است چراکه بیشتر از این گنجایش محبت و رحمت خدا را ندارند. حال خداوند هر 100جزء رحمت خود را به پیامبر (ص) و آل معصومش داده است.

کد خبر 1203637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha