مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان با رقابت ۱۳۲ متسابق در رشته های آوایی، سوم شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورر؛ "علی پرهیزکار" اعلام کرد: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم بالای 18 سال   در رشته های آوایی پنج شنبه سوم شهریور ماه از ساعت 8 صبح الی 18  در خراسان شمالی برگزار می شود.

 


رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه 132 متسابق در بخش بانوان و آقایان به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند، افزود: از این تعداد در بخش بانوان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل و دعا خوانی 60 نفر و در بخش آقایان نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل، دعاخوانی و اذان 72  نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف راه یافته‌اند.

 

 

وی گفت: مسابقات برادران در  شبستان امامزاده سید عباس(ع) بجنورد  و بخش خواهران در سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود.

 

 

پرهیزکار بیان کرد: مسابقات در هشت رشته حفظ 5 جزء ، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق  و قرائت ترتیل توسط داوران در محل برگزاری مسابقات داوری  و رشته دعا خوانی و اذان در استان ضبط و برای داوری به سازمان مرکزی ارسال می شود.

 


رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان افزود: مراسم اختتامیه مسابقات مرحله استانی با حضور مسولان استان و با معرفی نفرات برتر در پایان روز مسابقات همزمان با نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار می شود.

 


وی گفت: رشته های معارفی این دوره از مسابقات در رشته تفسیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در روزهای 26 و 27 مرداد ماه برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1207967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha