قاچاق کالا، حرکتی هدف دار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی جامعه است

زارعی گفت: قاچاق کالا، اقدام و حرکتی هدف دار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی جامعه و ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (یکشنبه ۶ شهریور) در این جلسه بر اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان تاکید کرد و گفت: منبع تشخیص کالای قاچاق، شناسه رهگیری و کد کالا است و مبارزه با قاچاق کالا منحصر به حوزه عرضه نمی شود و در بخش نگهداری، خرید و فروش و حمل و نقل نیز باید توجه و با جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه جهرم با بیان اینکه قاچاق کالا علاوه بر حوزه اقتصادی در سایر حوزه ها نیز اثرات زیان باری به همراه دارد، افزود: قاچاق کالا، اقدام و حرکتی هدف دار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به ارزش های فرهنگی جامعه و ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم است.

وی تاکید کرد: قاچاق کالاهای سلامت محور از جمله آرایشی و بهداشتی و… علاوه بر ضررهای مالی و مادی، سلامت مردم را نیز تهدید می کند.

زارعی گفت: آموزش و پرورش اثر عمیقی بر جوانان و نوجوانان در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد و متولیان فرهنگی با هماهنگی ادارات و نهادهای ذیربط باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی خواستار تشویق مشارکت عمومی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای مقابله با خطرات ناشی از قاچاق کالا از سوی دستگاه های متولی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و‌ اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم بیان کرد: در امر مقابله باید برخورد جدی دقیق و بدون اغماض صورت پذیرد و شهرستان برای قاچاقچیان ناامن شود.

وی در پایان بر لزوم استمرار مجدانه گشت های مشترک مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مختلف به ویژه مبادی ورودی شهرستان تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مصوبات این حوزه به منظور کنترل پدیده قاچاق در اسرع وقت در شهرستان اجرایی شود.

کد خبر 1210070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha