برگزاری تعزیه بزرگ «عاشورائیان فارس» در لامرد همزمان با اربعین حسینی

قانعی گفت: تعزیه بزرگ «عاشورائیان فارس» شهرستان لامرد که برای شانزدهمین بار و همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود و فرصتی برای اهالی فارس است تا باورهای دینی و آئینی مردم ایران زمین را در فرم زیبای تعزیه به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «حمیدرضا قانعی»، امروز (سه شنبه 15 شهریور) با اشاره به جایگاه هنر تعزیه در ایران اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: هنر تعزیه نشانی فاخر و هنری از باورها و آئین های ایرانی و اسلامی است و به بالندگی تئاتر در ایران هم کمک کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: تعزیه بزرگ «عاشورائیان فارس» شهرستان لامرد که برای شانزدهمین بار و همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود و  فرصتی برای اهالی فارس است تا باورهای دینی و آئینی مردم ایران زمین را در فرم زیبای تعزیه به تصویر بکشد.

وی اضافه کرد: این سوگواره عاشورایی در روزهای پایانی ماه صفر در شهرستان لامرد با حضور گروه های مختلف هنری برگزار خواهد شد.

«محمد هنرپیشه»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد هم گفت: شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری «عاشورائیان فارس» به میزبانی شهرستان لامرد، همزمان با اربعین حسینی در دهه سوم برگزار خواهد شد و پیشینه برگزاری تعزیه در شهرستان لامرد به ۷۲۵ سال پیش برمی ‌گردد.

خاطر نشان می شود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فار ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، موسسه موقوفه حسینیه «بیت العباس (ع)»، شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان را به منظور بزرگداشت ایام سوگواری، حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می کند و گروه های شرکت کننده می توانند لوح فشرده از سه مجلس تعزیه خود را به همراه فرم شرکت در سوگواره تا تاریخ 20 شهریور به دبیرخانه سوگواره به آدرس ershadlamerd@gmail.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با تلفن: 07152722362 تماس بگیرند.

کد خبر 1213358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha