دشمنان انقلاب از توسعه روابط ایران با شرق و کشورهای همسایه در هراس هستند

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه دشمنان انقلاب از توسعه روابط ایران با شرق و کشورهای همسایه در هراس هستند، گفت: گفتمان مقاومت منجر به چالش کشیدن سیطره و هژمونی آمریکا در غرب آسیا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۲۹ مهر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه نودم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که او کسی است که عقابش بر دشمنانش شدید است، در عین اینکه رحمت او نیز گسترده است و رحمتش دوستانش را فرا گرفته، در عین حال که کیفرش (نسبت به دشمنانش) شدید است، هر کس قصد همتایی او کند، مغلوبش می سازد و هر کس به منازعه با او برخیزد، هلاکش می کند و آن کس که از در مخالفت درآید، خـوارش می کند و هر کس به دشمنی او قیام کند، مغلوبش می سازد. آن کس که بر او توکل کند، مشکلاتش را کفایت می کند و هر کس از او چیزی بخواهد به او عطا می نماید و آن کس که به او قرض دهد (در راهش انفاق کند) به او باز می گرداند و آن کس که شکر نعمتش را بجا آورد، پاداشش می دهد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: در شرایطی رسانه های غربی و عربی در خصوص توافقات ایران با روسیه و چین خبر می نویسند که اعراب حاشیه خلیج فارس بیشترین قراردادها را با چین و روسیه داشته و حتی آمریکا که امروز با روسیه در اوکراین در حال جنگ است، سطح تعاملات با مسکو افزایش داشته است. بر اساس گزارشی که توسط اداره سرشماری ایالات متحده منتشر شد، واردات این کشور از روسیه در ماه اوت ۲۰۲۲ به۵۲۲/۱ میلیون دلار رسید که ۷/Vدرصد بیشتر از ماه قبلتر از آن است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود  یادآور شد: نکته مهم اینکه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با دو انتخابات سرنوشت ساز در یکی دو ماه آینده روبرو هستند، بایدن به شدت نگران انتخابات میان دوره ای است که احتمال می دهد با راهیابی نمایندگان جدید حزب دموکرات اکثریت را از دست بدهد و نفتالي بنت نیز خوفناک از شکست در انتخابات آینده است، بنابراین طبیعی است لابی های صهیونیستی بر آمریکا و اروپا فشار بیاورند تا فعلا و موقتا مذاکرات را معلق نگاه دارد و از دو ماہ بعد دوباره کلید بزند.

 

امام جمعه شهر چوار گفت: در فاصله این مدت نیز فشارهای مختلف را بر ایران اعمال کند تا در دور جدید مذاکرات به زعم خود برگهای برنده داشته باشد و با تشدید فشارها بر محاسبات و رفتار ایرانیها تاثیر بگذارد، بنابراین می توان پیش بینی کرد آمریکا و اروپا ضمن ایجاد اغتشاشات نقطه ای و تحریک گسل های نسلی و قومیتی و جنسیتی و مذهبی از یک سو و اختلال در پیشروی اقتصادی ایران در ارتباط با شرق، دور سوم فشارها را آغاز کرده و ادامه دهند.

 

وی ابراز کرد: بدون تردید این تحركات واکنشی در برابر حمله سنگین گفتمان مقاومت به گفتمان سازش که منجر به چالش کشیدن سیطره و هژمونی آمریکا در غرب آسیا شده است راه به جایی نخواهد برد، دشمن البته تلاش دارد روزهای سخت و تلخی را برای ایرانیان رقم بزند لکن به زودی خواهد فهمید که دوران بزن و در رو تمام شده است و زمستان سرد و سخت و روزهای دشواری در انتظار کسانی است که از عظمت ایران و گفتمان مقاومت عصبانی اند.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: در روزهای گذشته دو اتفاق مهم، منطقه غرب آسیا را دوباره بر صدر اخبار برد، اولین خبر، همکاری عربستان سعودی با روسیه در اجلاس اوپک پلاس بود که با توافق این دو، سقف تولید نفت این نهاد یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت، اتفاقی که باعث شد فریاد آمریکایی ها بلند شده و حتی زمینه تحریم و عدم ارسال سلاح به ریاض را مطرح کنند.

 

وی افزود: خبر دوم هم استقبال بی نظیر پوتین از بن زاید حاکم امارات متحده عربی بود، اتفاقاتی که مهر تاییدی بر تغییر معادلات بین المللی از غرب به شرق و درک این موضوع از سوی رقبای منطقه ای ایران دارد، دولت سعودی همواره به دولت های جمهوریخواه متمایل تر بوده و اکنون که دوره دموکراتها است این روابط کمی سرد شده است، در مقطع کنونی بن سلمان که امیدوار بود دوران ریاست جمهوری ترامپ تداوم داشته باشد اکنون چشم انتظار نتایج انتخابات ماه آینده مجلس در آمریکا است.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: نتایج انتخابات آینده میزان کاهش یا افزایش تنش بین بن سلمان و بایدن را مشخص تر خواهد کرد، در واقع آل سعود همواره گاو شیرده آمریکا بوده و خواهد بود، جز اینکه در مقاطعی این انتفاع دایمی و يكطرفه عربستان به آمریکا دچار فراز و فرود می شود و اکنون آن دوران است، فراز و نشیبی که اکنون به سود روسیه تمام شده و همین موجب عصبانیت بایدن شده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: حسادت دشمنان ایران در توسعه روابط با شرق نگرانی از روابط روبه رشد ایران و شرقی ها و همسایگان، علاوه بر غربیهای کشورهای مرتجع عرب منطقه هم با آمریکا و متحدانش هم نظر شده اند، البته نباید این نکته را فراموش کرد که نگرانی کشورهای غربی و عربی به معنای انتخاب مسیر درست از سوی ایران و تنگ تر شدن عرصه بازیگری و فشار دشمنان تهران است.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: محور عربی به این موضوع واقف است که هرگونه مشارکت راهبردی میان ایران، روسیه و چین امکان دور زدن تحریمهای ایالات متحده، دستیابی به منابع مالی، توانمندسازی گروههای نزدیک به خود و پیشبرد برنامه هسته ای به ایران کمک خواهد کرد.

کد خبر 1225261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha