اغتشاشات اخیر به دلیل پیشرفت‌های ایران اسلامی است/دشمن همه توان خود را به عرصه آورد

امام‌جمعه قم با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: این اغتشاشات حاصل تجربه و طراحی چهار دهه دشمنان اسلام و نتیجه عصبانیت و انفعال آن‌ها از پیشرفت و عزت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 4 آذر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: تقوا موجب می‌شود که انسان از غیر خدا جداشده و به سمت خدا برود.
 

امام‌جمعه قم افزود: یکی از خواص تقوا این است که انسان دید بصیرت دارد و جلوه‌های دنیا دیگر ارزشی ندارد و چنین انسانی دید خدابینی داشته و همه‌چیز را الهی می‌بیند.
 

وی با اشاره به تفسیر سوره منافقین گفت: منافقین در برابر رسول خدا(ص) طعنه عیب جویانه در زمان تقسیم غنائم می‌زدند و هدف این‌گونه جسارت‌های ساختار شکنانه کاستن از عظمت و اثرگذاری ایشان بود.


سعیدی گفت: حاکم و رهبر اسلام در میان مردم به دو اصل عدالت و انصاف اشتغال دارد و رهبر اسلام بدون هیچ دلیل به عده‌ای کمتر و به عده‌ای کمتر نمی‌دهد و منافقین این عدالت را درک نمی‌کنند و نسبت ناروا می‌زنند.


امام‌جمعه قم تصریح کرد: منافقین طبع جهنمی دارند و چنین نیست که با یک‌بار امتیاز گرفتن خشنود و متشکر باشند و اگر یک‌بار طبق نظر آن‌ها جلو نرویم، خشمگین می‌شوند و خشم آن‌ها دامنه‌دار می‌شوند و ازاین‌رو باید مراقب باشیم که خصوصیات منافق گونه نداشته باشیم.


وی در ادامه با اشاره به شفاعت اهل‌بیت(ع) گفت: این موضوع نیامده تا قوانین و سنت‌های الهی را بشکند، بلکه شفاعت تکمیل و مکمل نقص‌های رفتاری بندگان خداست.


سعیدی گفت: انسان در زندگی کمبودهایی را انجام می‌دهد و ازاین‌رو با رعایت شفیعان اهل‌بیت(ع) این کمبودها جبران و می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.


امام‌جمعه قم به فرارسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج ثمرات بسیاری داشته و از یادگاران امام راحل(ره) است و ایشان با نورانیت افق آینده بسیج را در حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی و اقتدار و عزت و پیشرفت ایران اسلامی دیده بودند.


سعیدی گفت: بسیج مکتب ایمان و اخلاص و تولید عمل صالح و حضور در میدان خطر به هنگام و به لحظه در راستای خدمت به ملت است، بسیج در حفظ وحدت و انسجام و همدلی برای ملت و مقابله با تجاوز دشمن و شکل‌دهی حماسه هشت سال دفاع مقدس که نماد هویت ملت ایران است، نقش بسیار مهمی داشته است.


وی ادامه داد: بسیج در سازندگی و نوآوری و جهاد علمی در تحقق ایران مقتدر اقدام کرده است، بسیج روحیه شهادت‌طلبی با محوریت مساجد دارد و مظهر امید و نقطه اتکای ملت ایران است.


امام‌جمعه قم با اشاره به شهدای بسیجی گفت: شهدای بسیجی از شهید فهمیده تا شهید آرمان و عجمیان همه دلداده اسلام و مدافع مردم هستند و دلداده حاج قاسم هستند و بسیجی از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نمی‌ترسد، بسیج در میدان حاضر است و همین هم موجب خشم دشمن شده است.


وی گفت: اگر امروز می‌بینیم که صدای شیاطین با نفرت پراکنی، امپراتوری رسانه خود را علیه بسیج به کار می‌برند، به این خاطر است که می‌دانند که روحیه و تفکر بسیجی در میان ملت ایران موج‌آفرینی می‌کند و آمریکا و صهیونیست‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.


سعیدی بیان داشت: در اغتشاشات اخیر هم بسیج با درخشش و مظلومیت برای حفظ امنیت و آرامش در کنار نیروهای امنیتی و نیروی پرافتخار انتظامی در کنار ملت ایستادگی کرد و از جایگاه مقدس نماز جمعه از این دلاوران عزیز قدردانی می‌کنیم.


امام‌جمعه قم تصریح کرد: همین روحیه سلحشوری بود که آن طلبه فداکار برای حفظ جان مردم که می‌گوید الحمدالله به کسی نخورد.


وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: این اغتشاشات حاصل تجربه و طراحی چهار دهه دشمنان اسلام و نتیجه عصبانیت و انفعال آن‌ها از پیشرفت و عزت نظام اسلامی است.


امام‌جمعه قم بابیان اینکه دشمنان جنگ ترکیبی تمام‌عیاری را در همه عرصه‌ها علیه اسلام و ایران و هویت انسانی، علیه قرآن و امام حسین(ع) راه‌اندازی کردند گفت: آن‌ها با صراحت اعلام می‌کنند که تا زمانی که اسلام و همبستگی ملی وجود دارد، در مقابله با جمهوری اسلامی راه به‌جایی نمی‌برند.


وی گفت: دشمنی آن‌ها با اسلام و ایران بی‌پرده و هتاکانه و وقیحانه و کینه‌توزانه و نفرت‌آمیز با شدت تمام توسط رسانه‌های آن‌ها تبلیغ می‌شود و با خشونت و داعش صفتی به جان مردم می‌افتند و به آتش زدن خانه مردم و ایجاد رعب و وحشت می‌پردازند.


سعیدی بیان داشت: این رسانه‌ها با تحریف واقعیت‌ها موردحمایت آمریکا و صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و با بی‌شرمی، جلیقه زردها را در فرانسه سرکوب می‌کنند و خودشان را مدافع حقوق بشر می‌دانند و ما را ناقض حقوق بشر.


وی با اشاره به عمق کینه‌توزی دشمنان گفت: این موضوع درست است اما این معنی مطالبات به‌حق مردم نیست، مسئولان واجب است که با تلاش شبانه‌روزی و باتدبیر و امیدآفرینی در عمل مشکلات مردم را برطرف کنند و لازم است که از نیروهای کارآمد و بانشاط و باانگیزه در حل مشکلات بکوشند و نسبت به جابه‌جایی بانیان وضع موجود و مدیران خسته و ضعیف و غیرانقلابی لحظه‌ای درنگ نکنند.


امام‌جمعه قم گفت: مردم ما در مقابله با اغتشاشگران خوش درخشیدند و حماسه آفریدند که حماسه 13 آبان و تشییع شهدا و... ازجمله آن‌ها بود و حرکت مردم دشمن‌شکن بود و نشان داد که مردم ما بعدازاین حوادث قوی‌تر شده و با عزم و اراده بیشتر و با اتحاد و همدلی و بصیرت در دفاع از آرمان‌های شهدا و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری گام برداشته و مردم تا پای جان پای انقلاب اسلامی خواهند ماند.


سعیدی گفت: حضور مداوم و مستمر مردم و فتح خیابان‌ها در قالب موکب‌های حسینی و فاطمی و برپایی ایستگاه‌های تکریم شهدا، تضمین‌کننده امنیت و آرامش و خنثی‌کننده دشمنان است و به این منظور امنیت محله محور و مردم پایه را در هفته بسیج با محوریت مساجد باید تشکیل داد و این مجموعه‌ها باید تا دهه بصیرت و ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی تداوم داشته باشند.


وی گفت: مردم ما همیشه نشان داده‌اند که همیشه پیشگام هستند و متأسفانه برخی از خواص آن‌گونه که باید در میدان همپای مردم ظاهر نشدند و مردم گله‌دارند و انتظار دارند که شخصیت‌های مؤثر در مسیر انقلاب و امام و شهدا جریان سازی کنند و کاری کنند که دشمن خرده به آن‌ها نگیرند.


امام‌جمعه قم افزود: امروز هر کس بتواند در تقویت امید و اعتماد و انسجام ملت و نظام اسلامی و حل مشکلات و عزت و پیشرفت کشور کاری کند اما بی‌تفاوت باشد و یا کم‌کاری کند، یقیناً مرتکب حرام شرعی شده است.


سعیدی همچنین به چهارشنبه 9 آذر ولادت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: ایشان بانویی که از ابتدای عمر مبارک خود در سنگر عفاف و حجاب درس‌آموز شد و در سنگر مقاومت و ایثار و صبر و ولایت مداری به همه درس داد و ‌به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری کردند که گرامی می‌داریم.

کد خبر 1235034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha