دولت و مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش مضاعف داشته باشند

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات مردم، تلاش خودش را انجام میدهد ولی این کافی نیست همت مضاعف می طلبد، گفت: اقدامات اخیر آمریکا و اروپا پرونده سیاه آنان را سنگین تر خواهد کرد و شکست های بزرگتری را برایشان به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۱۱ آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه نود و یکم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که من گواهی میدهم آن کس که تو را به مخلوقاتت تشبیه کرده و برای تو همانند آنها اعضای مختلف و مفاصل به هم پیوسته که به حکمتت در لابه لای عضلات پنهان گشته اند - قائل شود هرگز در اعماق ضمیر خود تو را نشناخته و یقین به این حقیقت که برای تو شبیه و نظیری نیست، در درون جانش قرار نگرفته است و گویا سخن تابعان را از رهبران گمراه خود در قیامت بیزاری میجویند نشنیده است! آن روز که میگویند: به خدا سوگند ما در گمراهی آشکار بودیم که شما را با پروردگار جهانیان برابر میشمردیم دروغ گفتند آنان که برای تو همتایی قائل شدند و تو را به بتهای خود تشبیه نمودند و لباس و زینت مخلوقین را با اوهام و خیالات خود بر تو پوشانیدند و تو را همچون اجسام با پندارهای خود تجزیه کردند و اجزایی همچون دست و پا برای تو قائل شدند و با سلیقه های منحط خود، تو را به
مخلوقی که قوای گوناگون دارد، مقایسه نمودند.

 

حجت الاسلام شهاب الدین میهن پرست در بخش دیگری از سخنان خود به به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو،  اظهار کرد: از ۱۶ آذر ۳۲ به بعد دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش آفرینی های انقلابی بودند، در پیروزی انقلاب اول در حماسه انقلاب دوم تسخیر لانه جاسوسی، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فنآوری، با حضور در بسیج سازندگی و نهضت خدمت رسانی، در پرشورسازی انتخابات ها، در حماسه دفاع از حرم اهل بیت(٤)، با راهبری جریان های آزاداندیشی، عدالت طلبی و مطالبه گری در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب با بسط معنویت و اخلاق و بصیرت در جامعه با حضور در خیل مدافعان امنیت و... همه و همه گویای بهره مندی ایران عزیز از فرزندانی شایسته و با کفایت برای امتداد راه افتخار در گام دوم انقلاب است و رهبر معظم انقلاب با درک دقیق از این موهبت جوانان را مخاطب اصلی خود در بیانیه گام دوم قرار دادند.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: دولت محترم فکری بحال گرانی ها بکند، مردم دارند زیر فشارگرانی ها له می شوند، اجناس و خوراکی ها به شدت در حال افزایش قیمت است، دولت باید به وعده های که داده از جمله مهار تورم عمل کند، قشرهای متوسط به پایین جامعه دارند این وضع رنج میبرند، انتظار داریم دولت انقلابی با همکاری مجلس این موضوع را در دستور فوری خودشان قرار داده و باری را از دوش مردم بردارند، البته دولت دارد تلاش خودش را انجام میدهد ولی این کافی نیست همت مضاعف می طلبد.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: این روزها شاهد صدور قطعنامه ها و بیانیه ها و مصوبه های سریالی در مجامع به اصطلاح بین المللی و کشورهای اروپایی هستیم، به راستی این همه عجله و شتاب در صدور قطعنامه های الزام آور و غیر الزام آور برای چیست؟ در تبیین گذشته گفتیم که این تحرکات اهداف مختلفی دارد که از جمله آن تنفس مصنوعی دادن به اغتشاشگرانی است که جواب نه را از مردم ایران شنیده اند و خسته و کلافه رویاهای آشفته و توهمات فانتزی خود را نقش بر آب میبینند.

 

وی بیان کرد: صدور این قطعنامه ها و تحرکات دیپلماتیک البته هدف های دیگری را هم دنبال میکند، گشودن پرونده حقوق بشری علیه ایران فاز دید جنگ ترکیبی علیه مردم ایران است، غرب به خوبی میداند که تحریمهای هسته ای به سقف خورده و دیگر جواب نمیدهد بنابراین در صدد گشودن مسیرهای جدید برای تداوم اعمال فشار بر ایران است.

 

امام جمعه چوار گفت: علت شتاب و تعجیل غرب نیز فرصت تخیلی فراهم آمده از اغتشاشات اخیر است که گمان کرده اند، مردم و مسئولان ایران دچار خطای محاسباتی خواهند شد و در برابر زیاده خواهی های آنها کوتاه خواهند آمد، احتمالاً در روزها و هفته های آینده شاهد تحرکات بیشتری در عرصه بین المللی خواهیم بود، تحرکاتی که احتمالاً برخی از همپیمانان ایران را هدف خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود: البته تکرار این چرخه معیوب سودی به حال آمریکا نخواهد داشت، آمریکا بیش از ده شکست راهبردی در طول سالیان اخیر از ایران خورده است، اقدامات اخیر آمریکا و اروپا پرونده سیاه آنان را سنگین تر خواهد کرد و شکست های بزرگتری را برایشان به همراه خواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 13 جمادى الاول سالروز شهادت حضرت فاطمه(ص)،  گفت: آنچه قیام حضرت زهرا سلام الله علیها را بسیار برجسته مینماید و نهضت فاطمی عليها السلام را برای بقای اسلام ناب حیاتی و ضروری مینماید، روی دادن حماسه حضرت در بزنگاه نقطه شروع انحراف جامعه بشری به سوی مهیب ترین انحطاط تاریخ خود است.

 

امام جمعه چوار تصریح کرد: در زیارت نامه های امیرالمؤمنین(ع)، ایشان را اولین مظلوم می نامیم، همین حقیقت است که آن حضرت اولین رهبر الهی و اولین ولی خدایی است که در عصر تاويل حقش غصب شد، حق امیرالمؤمنین حق مسلم جوامع بشری در بهره مندی از بزرگترین نعمت الهى يعنى ولايت الله و مدیریت و راهبری به سمت سعادت و خوشبختی تضمینی است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: حضرت عوامل بروز و ظهور این دهشتناک ترین انحراف تاریخ را دو محور اصلی معرفی میفرماید، مجال یابی منافقین برای میدان داری صحنه گردانی و نقش آفرینی اجتماعی،  پیامبر(ص) تا زنده بودند دشمنان زیادی داشتند که شامل یهود مشرکین و منافقین می شدند. حضرت
خودشان آنها را مدیریت میکردند حتی قرآن میفرماید افرادی از اطرافیانت منافق اند که تو نمیشناسی و برخی از بادیه نشینانی که پیرامون شما هستند منافقند و از ساکنان مدینه نیز عده ای بر نفاق خو گرفته اند تو آنان را نمی شناسی ما آنان را میشناسیم.


وی بیان کرد: با رحلت پیامبر(ص) این نفاق و دشمنی آشکار شد، حضرت زهرا (س) در خطبه شان میفرماید «فَلَمَّا إِخْتارَ اللَّهُ لِنَبِيِّهِ دَارَ أَنْبِيانِهِ وَ مَأوى أَصْفِيانِهِ، ظَهَرَ  ِفيكُمْ حَسْكَةُ النّفاقِ» آنگاه که خداوند برای پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید خارهای نفاق در شما ظاهر شد، بعد ادامه دادند «وَ أطْلَعَ الشَّيْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِه...» شیطان از لاکش بیرون آمد و سر خود را از مخفیگاهش بیرون آورد و شما را فراخواند و مشاهده کرد پاسخگوی دعوت او هستید.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: دنیاطلبی و بی تفاوتی خواصی که قبلا نقش مؤثری در پیشرفت اهداف اسلامی داشتند، از دیگر عوامل بروز این انحراف تاریخی بوده است، حضرت در فرازهای انتهایی خطبه فدکیه خطاب به خواص فرمودند آگاه باشید من میبینم که شما رو به راحتی گذارده اید و عافیت طلب شده،اید کسی را که از همه برای زعامت و اداره امور مسلمین شایسته تر بود دور ساختید و به تن پروری و آسایش در گوشه خلوت تن دادید و از فشار و تنگنای مسئولیتها به وسعت بی تفاوتی روی  آوردید.

 

کد خبر 1236932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha