مسجد می تواند محیط مناسبی برای رفع آسیب های اجتماعی  باشد

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد می تواند محیط مناسبی برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی باشد، گفت: همه روش های حل مسئله در مسجد می گنجد و در جامعه اسلامی مسجد همیشه برای محلی برای رفع منازعات اجتماعی بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز چهارشنبه (16 آذر) در دیدار با سیدحسین حقایقی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: یکی از راهکار های رفع آسیب های اجتماعی فعال کردن کارکرد های مختلف مساجد است که اگر مساجد احیا شوند، به جایگاه اصلی خود برگردند و نقش اصلی خود را در محله یا مناطق مختلف شهرستان و استان به خوبی ایفا کنند، بسیاری از آسیب های اجتماعی ما از جمله مشکلات ازدواج و طلاق حل خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه مسجد می تواند محیط مناسبی برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی باشد، افزود: همه روش های حل مسئله در مسجد می گنجد و در جامعه اسلامی مسجد همیشه برای محلی برای رفع منازعات اجتماعی بوده و هست.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مسئله مسجد، مسئله ای بسیار با اهمیت  و با منزلت است که از آن غافل شده ایم، خاطرنشان کرد: مسجد محلی است که همه خوبی ها و ارزش ها را در خود جای داده است و می تواند در رفع موانع و مشکلات به خوبی ایفای نقش کند.

وی همچنین با اشاره به نتایج این دیدار، گفت: استانداری به عنوان یک مرجع رسمی می تواند کمک کند که در حل منازعت به یک نتیجه بهتری برسیم و کمک کند که ارکان مهم و فعال مسجد همراه تر و با تعامل بیشتری فعالیت کنند.

کد خبر 1238279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha