شخصیت حضرت زهرا (س) فرا زمانی و فرا مکانی است

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) فرا زمانی و فرا مکانی است و تا مادامی که انسان زندگی می کند و انسانیت وجود دارد باید همواره شخصیت عبادی و سیاسی حضرت زهرا (س) را سرمشق قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۱۸ آذرماه) همزمان با دهه اول فاطمیه مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی (ره) جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در این مراسم شخصیت حضرت زهرا (س) را فرا زمان و فرا مکان برشمرد و گفت: تا مادامی که انسان زندگی می کند و انسانیت وجود دارد باید همواره شخصیت عبادی و سیاسی حضرت زهرا (س) را سرمشق قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر زن و مرد مسلمان بخواهد مسیر انسانیت و تکامل را طی کند باید آن حضرت را در رفتار و کردار الگوی خود قرار دهد.

 

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه (س) از منظر پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: آن حضرت فرمودند؛ اگر کسی فاطمه زهرا (س) را ناراحت کند مرا ناراحت کرده و کسی که مرا ناراحت کند خدا را ناراحت کرده است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به ویژگی های پرچم داران دفاع از حق، اظهار کرد: بصیرت، مقاومت، صبر و شناخت حق از جمله این ویژگی ها است.
 
امام جمعه کرمان بصیرت داشتن را یکی از ویژگی های بارز حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: انسان بصیر کسی است که قبل از فرمایش امام جامعه به گونه ای رفتار می‌کند که مورد رضایت امام زمانش باشد.
 
وی با اشاره به این که انسان ولایی تابع فرامین امام جامعه است، خاطرنشان کرد: پرچم داری دفاع از حق بایستی به وسیله رهروان راه حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه پیدا کند.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که در حوادث سه ماه گذشته همه امتحان شدند، تاکید کرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که با دشمنی قسم خورده مواجه هستیم که با تمامی امکانات خود به جنگ ما آمده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این که آمریکا معتقد است هشت سال بیشتر فرصت آقایی بر دنیا را ندارد، بیان کرد: آمریکا می‌گوید؛ در بحث اقتصاد، دشمن او چین است و درگیری بین آمریکا و چین را شاهد هستیم.
 
وی اضافه کرد: همچنین آمریکا کشور روسیه را در جبهه سیاست دشمن خود می داند و باید آن را از بین ببرد بنابراین می خواهد در جبهه جنگ روسیه و اوکراین کاری کند که روسیه تابع او شود.
 
 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز کرد: در جبهه هسته ای دشمن آمریکا کشور کره شمالی است و دشمن چهارم آمریکا در بحث ایدئولوژی و عقیدتی ایران است.
 
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که آمریکایی عقاید لیبرالیسم دارند، عنوان کرد: ما ایرانی ها مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت (ع) و تابع فرامین خداوند و امامان معصوم (ع) هستیم بنابراین عقاید ما در تضاد با عقاید آمریکایی ها است.
 
 وی با تاکید بر این که آمریکا ایران را نه تنها دشمن بلکه رقیب خود می داند، ابراز کرد: آمریکا می گوید؛ ایران کشوری قدرتمند و جسور است و به روسیه، چین و کره شمالی جرات داده تا با ما دشمن شوند و حالا که ایران هم دشمن و رقیب ما است و هم به دیگران جرات داده پس اول باید شاخ ایران را بشکنیم.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به این که در ۴۰۰ سال اخیر ما با سه جریان عجیب مواجه ایم، یادآور شد: جریان اول استعمار کهنه یا همان حکومت نیروی استعمار در کشور است که سالها هند مستعمره انگلیس بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: انگلیسی ها برای حفظ حکومت خود جریان آدم کشی راه انداختند بعد از مدتی دیدند ملتها در مقابل استعمارگران می‌ایستند بنابراین استعمار نو را جایگزین کردند.
 
وی بیان کرد: آنها در استعمار نو، به کشور مورد نظر نفوذ کرده و آدمی از آن کشور را شاه می کنند و علی الظاهر استعمارگر حضور فیزیکی ندارد پس از مدتی استعمار فرانو را آوردند که در این استعمار کار استعمارگر فکر و ذهن مردم را با خود همراه کند و از این طریق آن کشور را تحت سیطره خود درآورد تا مسئولان آن را مجبور به همراهی با مردم کند.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به این که استعمار برای نفوذ بر فکر و ذهن مردم سه کار انجام می دهد، عنوان کرد: اول این که هرگاه بخواهد کشوری را شکست دهد تعلیم و تربیت آن کشور را در اختیار می گیرد که ستون فقرات تعلیم و تربیت آن معلم است.
 
امام جمعه کرمان اضافه کرد: دوم به سراغ خانواده ها می رود تا آن ملت سقوط کند که ستون فقرات خانواده نیز مادر است زیرا تربیت دست مادر است تا جامعه را از درون در اختیار بگیرد.
 
وی اظهار کرد: سوم خواص و چهره های فرهیخته جامعه که ستون فقرات آن جامعه هستند را در اختیار می گیرد.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که چهار نوع جهاد داریم، خاطرنشان کرد: جهاد اصغر مانند جنگ ۸ سال دفاع مقدس، جهاد اکبر یعنی مبارزه با هوا و هوس، جهاد کبیر به این معنا که باید دشمن شناسی را تقویت کرده و کاری کنیم تا ذهن و فکر ما مقابل دشمن قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان جهاد کبیر را حلقه وصل جهاد اصغر و جهاد اکبر دانست و تصریح کرد: جهاد کبیر همان جهاد تبیین است و اکنون دشمن در جامعه ما سه چالش و شکاف را دنبال می کند.
 
وی تاکید کرد: یکی از این چالش ها، شکاف قومیتی است و دشمن می خواهد قومیت ها را به جان یکدیگر بیاندازد، دومین چالش، ایجاد شکاف مذهبی است دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مذاهب مختلف است و سومین چالش دشمن، ایجاد شکاف سیاسی و جناحی است.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر این که  امروز وقت دعوای سیاسی و حزبی نیست، عنوان کرد: در ملی شدن صنعت نفت طرفداران غرب، طرفداران شرق و مذهبی‌ها که هر سه گروه ایران را دوست داشتند و با هم جمع شدند و جبهه ملی را شکل دادند.
 
امام جمعه کرمان ادامه داد: وقتی این سه گروه با هم متحد شدند صنعت ملی شدن نفت رقم خورد و دشمن دید اگر جبهه ملی حفظ شود ایران قوی شکل می‌گیرد پس شکاف بین سه جبهه را دنبال کرد و این شکاف بین مصدق و آیت الله کاشانی رخ داد.
 
وی تاکید کرد: مهمترین کار استعمار گران این بود که طرفداران مصدق و کاشانی به یکدیگر توهین کنند تا خودشان حاکم شوند.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خاتمه خاطرنشان کرد: امام راحل برای جلوگیری از ایجاد شکاف مذهبی، هفته وحدت را طراحی کرده و فتوای حرام بودن توهین به مذاهب را صادر کردند.
 

گفتنی است؛ همزمان با دهه اول فاطمیه مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) به میزبانی هیئت عاشقان ثارالله در حسینیه امام خمینی (ره) شهر جیرفت اقامه می شود.

کد خبر 1238580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha