مسئولان به فکر مردم باشند

حجت‌الاسلام حبیبی مردم ایران را بهترین مردم دنیا دانست و گفت: مسئولین باید به فکر مردم باشند و مشکلات ازدواج واشتغال، کارخانه‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رابرطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمام، حجت‌الاسلام هادی حبیبی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان اشاره کرد و افزود: یک سوم زندانیان زن جهان، در آمریکا زندانی هستند.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۲۵۰  زن با وحشی‌گری پلیس آمریکا در خیابان و بدون محاکمه به قتل رسیدند و زن باردار ۲۶ ساله را کشتند، افزود: همین آمریکا بانی تعلیق عضویت ایران از کمیسیون مقام زن شد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ناقضان حقوق بشرما را متهم به نقض حقوق زنان می‌کنند، تصریح‌کرد: امروز دنیای غرب گرفتار یک بام و دو هواست.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه اغتشاشگرانی که حمله به جان و مال، ناموس، امنیت، کار و اقتصاد مردم کردند می‌گویند این‌ها معترض هستند و حق برخورد ندارید، گفت: در آلمان هنوز آشوب به پا نشده، زمزمه خبری بود ریختند افراد را در خانه‌شان دستگیر کردند.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به اینکه وزیر کشور انگلیس گفت ما با آشوبگران به شدت برخورد می‌کنیم و در ترکیه چند هزار نفر را اعدام و به حکم برخی‌ها نیز زندان بلند مدت بود، ادامه داد: آنجا داد کسی در نمی‌آید اما اینجا کسی با اسلحه گرم و سرد به مردم حمله کرده و ایجاد رعب و وحشت می‌کند، گلوی مامور انتظامی ما را پاره کرده، وقتی می‌خواهند اعدام کنند عده‌ای هشتک می‌زنند نه به اعدام.

 

وی با بیان‌اینکه این نه به اعدام یعنی بله به ناامنی، بله به داعش و داعش صفتی و بله به افتادن به جان، مال و ناموس مردم،خاطرنشان‌کرد: کسانی که به جان و مال مردم رحم نمی‌کنند باید برخورد قانونی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی مردم ایران را بهترین مردم دنیا دانست و افزود: مسئولین باید به فکر مردم باشند و مشکلات ازدواج واشتغال، تحصیل‌کرده‌ها،کارخانه‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی رابرطرف کنند.

 

امام جمعه خمام در ادامه تاکید کرد: مسئولین کوتاهی گذشته را جبران و به فکر مردم باشند.

 

وی به افتتاح مرکز فرماندهی منطقه‌ای آمریکا در هاوایی برای مدیریت عملیات فضایی نظامی در اقیانوس‌های هند و آرام اشاره کرد و گفت: به حسب ظاهر تقابل با چین، روسیه و کره‌شمالی است ولی واقعیت این است که آمریکا از موشک‌های هایپرسونیک به وحشت افتاده و تبدیل به یک کابوس برای آمریکایی‌ها شده است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی، شب یلدا را فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: از سنت‌های شب یلدا، دید و بازدید و صله رحم است و بزرگداشت «شب» مبتنی بر فرهنگ قرآنی است.

 

خطیب نماز جمعه خمام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قناعت و اسراف نکردن به معنای مصرف نکردن نیست بلکه مدیریت مصرف ودرست مصرف کردن است، اضافه‌کرد: چرا ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت درمصرف برخی موادغذایی باچین که یک میلیارد ونیم جمعیت دارد، برابرباشد؟

 

وی با بیان‌اینکه در مصرف آب، برق و به ویژه گاز صرفه‌جویی و مدیریت داشته باشیم، افزود: به عنوان مسئول شورای فرهنگ عمومی عرض می‌کنم شورای شهر وشهرداری همانگونه که وظیفه عمران، آبادانی وبرطرف کردن چاله چوله‌های شهررا دارند وظیفه فرهنگی هم دارند و وظیفه ترویج معنویت وارزش‌ها ازوظایف شورای شهر است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه جای تاسف است  که سالیان سال می‌باشد که شهرخمام ازمیزبانی شهیدگنام محروم است، گفت: مقام شهدای گمنام درنزد پروردگاراز سایر شهدا بالاتراست، چون دوفضیلت شهادت و گمنامی راباهم دارند و آنان جزوبهترین شهدای ماهستند و باید بهترین مکان برای این عزیزان فراهم شود.

 

 

کد خبر 1240217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha