دشمن می‌خواهد مردم را به جان هم بیندازد/نباید دچار خطای محاسباتی شویم

امام‌جمعه قم گفت: دشمن می‌خواهد ما را به خطای راهبردی پیش ببرد و مسائل اهم گم‌شده و موضع‌گیری اشتباه کنیم و باید هوشمندانه عمل کنیم و سخن و موضعی نگویم که در مسیر دشمن قرار بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز (جمعه دوم دی) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: یکی از آثار و برکات تقوا این است که انسان دیگران را اذیت نمی‌کند و آزارش به دیگران نمی‌رسد.

 

 

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به تفسیر سوره توبه گفت: از صفات پست منافقین با پیامبر(ص) آزار و اذیت زبانی این منافقین نسبت به ایشان بود، برخی از آن‌ها پیامبر(ص) را با بدزبانی خطاب و جسارت می‌کردند.

 

 

وی گفت: منافقان هم به شخصیت حقیقی و هم به شخصیت حقوقی ایشان اهانت می‌کردند و همراه و هم‌صدای مشرکان بودند با این تفاوت که مشرکان صریحاً پیامبر(ص) را زیر سؤال می‌بردند، اما منافقان چون به‌ظاهر مسلمان بودند و در میان مسلمانان بودند نمی‌توانستند صریحاً بگویند، بلکه با کلماتی دیگر در راستای مشرکان گام برمی‌داشتند.

 

 

سعیدی در ادامه به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: باید به تأسی از آن بانوی گرامی بکوشیم و سیره آن حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و دفاع ایشان از حریم ولایت ازجمله درس‌هایی است که باید فرابگیریم.

 

 

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع حجاب گفت: دشمن می‌خواهد با این کار حجاب را یک موضوع سیاسی کرده و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن متدینین را به واکنش‌های هیجانی فرابخواند و مردم را به جان هم بیندازد.

 

 

وی تصریح کرد: حربه دشمن همواره بوده است و متأسفانه از سوی دستگاه‌های مربوطه جدی گرفته نشد و نتیجه آن را هم می‌بینیم، مقام معظم رهبری چندی پیش فرمودند که دعوا بر سر باحجاب و بی‌حجاب نیست، بحث سر استقلال و ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی است.

 

 

امام‌جمعه قم گفت: دشمن می‌خواهد ما را به خطای راهبردی پیش ببرد و مسائل اهم گم‌شده و موضع‌گیری اشتباه کنیم و باید هوشمندانه عمل کنیم و سخن و موضعی نگویم که در مسیر دشمن قرار بگیریم.

 

 

وی با اشاره درس لحظه شناسی حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت در راستای حفظ وحدت اسلام کوشید و امروز نیز باید توجه داشته باشیم که اتحاد نیاز داریم و تابه‌حال این اتحاد به کشور اقتدار بخشیده است.

 

 

سعیدی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: ایشان تأکید کردند که دستگاه‌های فرهنگی و هنری این حادثه باعظمت را همچون حادثه عاشورا موردتوجه قرار دهند.

 

 

وی همچنین به میلاد حضرت مسیح(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در جلسات مناظراتی که با برخی از پیروان ادیان داشتند، به نماینده مسیحیان فرمودند که به خدا قسم به پیامبری حضرت عیسایی اعتقادداریم که به پیامبری حضرت محمد(ص) اعتقاد داشت و این روز را به همه مسیحیان تبریک می‌گوییم.

کد خبر 1241623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha