۳ درصد از بودجه دهیاری ها در امور مساجد روستایی هزینه شود

افشارچی با بیان اینکه ۳ درصد از بودجه دهیاری ها در امور مساجد روستایی هزینه شود، گفت: شهرداری ۱۰ درصد از بودجه فرهنگی خود را با همفکری شورای فرهنگ عمومی برای حل مشکلات مساجد هزینه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی عصر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: هر دستگاهی بودجه فرهنگی خاص خود را دارد که می تواند بخشی از این بودجه را صرف هزینه اجرای برنامه های نقشه مهندسی فرهنگی کند.

 

استاندار زنجان با یادآوری اینکه اولویت اجرای برنامه های فرهنگی در دستگاه های اجرای برمبنای نقشه مهندسی فرهنگی باشد، گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به صورت کتابچه ای چاپ و در اختیار مدیران قرار گیرد.

 

وی در خصوص جانمایی مکانی برای مرکز رسیدگی به امور مساجد زنجان نیز گفت: با رایزنی هایی که با شهرداری برای ایجاد منطقه ای برای استقرار برخی از موسسات و مراکز داشتیم، محلی را نیز برای ادامه فعالیت این مرکز پیش بینی خواهیم کرد.

 

استاندار زنجان در مورد بودجه این مرکز و برخی مساجدی که فاقد درآمد هست نیز گفت: شهرداری می تواند 10 درصد از بودجه فرهنگی خود را با همفکری شورای فرهنگ عمومی و مرکز رسیدگی به امور مساجد اختصاص دهد چرا که مساجد می تواند بازوی اجرایی شهرداری ها باشند.

 

افشارچی همچنین با یادآوری اینکه 3 درصد از بودجه دهیاری ها نیز فرهنگی است، گفت: می توان از این بودجه برای حل مشکلات مساجد و برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه طی جلسات کارشناسی تدوین برش استانی نقشه مهندسی در استان زنجان در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این سند وظایفی برای برخی دستگاه ها متناسب با وضعیت فرهنگی استان تعریف شده است.

 

حسین نجفی با یادآوری اینکه شناسنامه اجرای برای برخی برنامه با توجه به اعتبار موجود پیش بینی شد، افزود: اولویت بندی اجرای برنامه ها در شورای فرهنگ عمومی تعیین خواهد شد. همچنین برای جذب بودجه ملی برای این نقشه، شناسنامه های اجرایی را اولویت بندی خواهیم کرد.

 

کد خبر 1244718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha