کانون‌های مساجد را با فکر، ایده و نظارت فعال کنیم

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه پایگاه اصلی ما مسجد است از این رو باید با ایده، فکر و نظارت این پایگاه‌ها را فعال کنیم، گفت: ما در مساجد مشغول به فعالیت هستیم که باید تعهد، تقید و اخلاق را مورد توجه قرار دهیم و آن را با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز در نشستی با پرسنل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: بر هر فردی به ویژه بانوان واجب است که به فاطمه (س) اقتدا کنند و در مسیر این بانوی بزرگوار قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه دوری از خیانت و وفای به عهد، امانتداری، صداقت و راستگویی و اطاعت سه ویژگی مهم حضرت فاطمه (س) در دوران زندگی مشترک با حضرت علی (ع) بود، افزود: ما نیز باید در کار و زندگی باید این سه مورد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در هر تشکیلاتی محبت، مودت و همفکری بسیار مهم بوده اما نظم و انضباط نیاز مبرم یک کار است، اضافه کرد: اگر ما تعهدی برای کار و مسئولیتی دادیم باید تا آخر به آن پایند باشیم به ویژه که ما در مساجد مشغول به فعالیت هستیم و باید تعهد، تقید و اخلاق را مورد توجه قرار دهیم و آن را با جدیت دنبال کنیم.

 

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه اگر می‌بینیم در ارگان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها به دلایل مختلفی همچون نبود امکانات و حمایت‌های مالی افولی صورت گرفته، به خاطر این است که ایده و فکر نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر فرصتی در دست داریم که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه پایگاه اصلی ما مسجد است از این رو باید با ایده، فکر و نظارت این پایگاه‌ها را فعال کنیم، ادامه داد: در این راستا در حال رایزنی جهت گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی و مسجدی هستیم.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان، از برگزاری جلسه شورای راهبردی کانون‌های مساجد استان در روز سه‌شنبه (27 دی) خبر داد و یاد آور شد: در این جلسه که با حضور مدیران کانون‌های مساجد فعال و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، سیاست‌های کانون‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1246808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha