برپایی جشن میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) در مساجد زنجان

به مناسبت آغاز ماه رجب و میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) مراسم جشن و سخنرانی در مسجد امام محمدباقر(ع)، حسینیه اعظم زنجان و مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، میلاد باسعادت امام محمد باقر(ع) به عنوان آغازگر نهضت علمی در جهان اسلام، مصادف با آغاز ماه مبارک رجب است، به گونه ای که اقدامات ایشان زمینه‌ساز تشکیل دانشگاه بزرگ اسلام در زمان امام جعفر صادق(ع) بود.

 

امام باقر(ع) در دوران امامت خویش، با وجود شرایط نامساعدی که بر عرصه فرهنگ اسلامی سایه افکنده بود، با تلاشی جدّی و گسترده نهضتی بزرگ را در زمینه علم و پیشرفت های آن طراحی کرد. تا جایی که این جنبش دامنه دار به بنیان گذاری و تأسیس یک دانشگاه بزرگ و برجسته اسلامی انجامید که پویایی و عظمت آن در دوران امام صادق(ع)، به اوج خود رسید.

 

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام محمدباقر(ع) برخی از مساجد شهر زنجان میزبان مراسم جشن و سخنرانی هستند و به همین منظور در مسجد فاطمه زهرا(س) دانشگاه آزاد زنجان مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو و مداحی حاج حسین جمالی عصر امروز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

 

همچنین مراسم مشابهی به همراه مراسم هفتگی دعای توسل، با نوای حاج رضا محمودی امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه اعظم زنجان برپا می شود.

 

مسجد امام محمدباقر(ع) زنجان نیز مراسم جشنی با مولودی خوانی و احسان شیرینی و شکلات امشب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد کرد.

کد خبر 1248359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha