مردم پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند/مسئولان در توسعه رشد اقتصادی کشور بکوشند

امام‌جمعه قم گفت: امروز تمرکز مسئولان بر حل مشکلات معیشتی مردم با شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و تقویت کارآمدی ضروری است، توجه به توصیه‌های رهبری برای همه دستگاه‌های کشور و داشتن طرح‌های عملیاتی لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله  سید محمد سعیدی-امام جمعه قم- امروز ( جمعه ۱۴ بهمن‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: خداوند برای انسان فرصت‌هایی را در نظر گرفته که موجب بندگی هر چه بیشتر و نزدیکی هر چه بیشتر انسان به خداوند می‌شود که یکی از آن فرصت‌ها ماه رجب است که باید بهره بگیریم.
 

امام‌جمعه قم بیان داشت: اگر انسان با خداوند ارتباط قلبی داشته باشند، خداوند او را رها نکرده و همواره در کارها موفق و در مسیر الهی قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به روش منافقین گفت: منافقین همواره برخورد دورویی دارند که هیچ‌گاه موردنظر خداوند و بندگان نیست و رفتار بسیار زشت و غیراخلاقی است.


سعیدی در ادامه به سالروز میلاد حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: معرفت، محبت و توسل به حضرت علی(ع) و توجه به سیره ایشان، مورد تأکید است و باید سبک سیره زندگی ایشان را موردتوجه قرار دهیم.


امام‌جمعه قم همچنین به ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: با رهبری امام راحل و با تکیه‌بر ایمان و ازخودگذشتگی جوانان و الهام گیری از نهضت عاشورا توسط مردم، این انقلاب شکل گرفت مردم برای تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشتند.


وی گفت: مردم بر این صراط مستقیم خواهند ماند و در راستای گسترش انقلاب و دادن پرچم انقلاب به حضرت مهدی(عج) تلاش خواهند کرد و مردم در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهند کرد.


سعیدی همچنین به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصتی برای بندگی در برابر خداوند و طلب بخشش است و حاصل این عبادت سه روز در مکان خاص است تا بتوانیم از گناهان دوری‌کنیم.


وی گفت: اعتکاف سرمایه‌ای بی‌بدیل برای کشور است و باید از این فرصت خود استفاده کنیم و برای رفع مشکلات کشور دعا کنیم.


امام‌جمعه قم با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایران در عرصه‌های علمی دستاوردهای بسیار خوبی داشته و در این نمایشگاه به‌خوبی آینده ایران نشان داده شد و شعار ما می‌توانیم و رفع موانع را مشاهده کردیم.


سعیدی گفت: رهبری معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند که آینده روشن کشور نیازمند رشد سریع اقتصادی و توجه به برنامه هفتم توسعه است، حل مشکلات معیشتی و دشواری‌های خانوارها، رشد اقتصادی را موردتوجه قرار داده است و باید حال عمومی مردم در همه زمینه‌ها موردتوجه قرار گیرد.


وی افزود: امروز تمرکز مسئولان بر حل مشکلات معیشتی مردم با شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و تقویت کارآمدی ضروری است، توجه به توصیه‌های رهبری برای همه دستگاه‌های کشور و داشتن طرح‌های عملیاتی لازم است.


امام‌جمعه قم بیان داشت: ارتقا بهره‌وری، حمایت از بخش خصوصی، مراقبت و انضباط کاری، اجرای اصل 44، ارتقا دانش و فناوری، تداوم نهضت علمی، بهبود محیط کسب‌وکار، علاج راه دراز پرپیچ‌وخم اداری و مسائل بودجه و.... مسائلی است که باید سران سه قوه در راستای آن بکوشند.

کد خبر 1250507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha