سبک زندگی اسلامی نقش اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده دارد

مرادی با بیان اینکه ما در فرهنگ ایرانی اسلامی، شاهد ارزش گذاری خانواده به مناسبت های مختلف هستیم، گفت: به همین منظور سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر و سالروز ولادت امام علی(ع) روز مرد ارزش گذاری شده است.

مهدی مرادی-مدرس کارگاه آموزشی زوج های جوان و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص جایگاه خانواده در اسلام اظهار کرد: خانواده در اسلام محل آرامش و انس و الفت است.

 

وی با اشاره به آیه 21 سوره  روم که خداوند می فرمایند: «وَمِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکم مِّنْ أَنفُسِکمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکنُوا إِلَیهَا وَجَعَلَ بَینَکم مَّوَدَّةً وَرَ حْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِک لَآیاتٍ لِّقَوْمٍ یتَفَکرُونَ؛ و از نشانه های او اینکه از [نوع ] خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدانها آرام گیرید، و میانتان دوستی و رحمت نهاد» گفت: خداوند با ازدواج بین زن و مرد آرامش و مودت قرار می دهد از اینرو خانواده محل انس و الفت و آرامش، حیات و تجدید حیات دیگری برای ادامه زندگی است.

 

مرادی با بیان اینکه ما در فرهنگ ایرانی اسلامی، شاهد ارزش گذاری خانواده به مناسبت های مختلف هستیم، گفت: به همین منظور سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر و سالروز ولادت امام علی(ع) روز مرد ارزش گذاری شده است.

 

به گفته رئیس فرنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره، در دوره ای که در تمدن پوشالی غرب، خانواده ارزش خود را از دست می دهد و ارزش و جایگاه زن لگدمال می شود، تمدن اسلامی و فرهنگی ایرانی اسلامی به بهانه های مختلف به خانواده ارزش می گذارد.

 

مدرس کارگاه آموزشی زوج های جوان با یادآوری اینکه مسجد محل رشد معنوی و تحکیم ایمان افراد است، گفت: مسجد سنگر سیاسی اجتماعی است؛ مسجد در فرهنگ اسلام تنها عبادتگاه نیست به همین خاطر ارتباط با مسجد از انسان، فردی مجاهد می سازد. افرادی که در ارتباط با مسجد هستند شبکه ای از ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این افراد را می پذیرد و دایره ای از دوستان متدین، سالم و خانواده های سالم از نظر اخلاقی و شخصیتی در دسترس این فرد قرار می گیرد.

 

وی با یادآوری اینکه سبک زندگی افرادی که به مسجد رفت و آمد می کنند با کسانی که اهل مسجد نیستند در زندگی واقعی قابل مشاهده است، گفت: خانواده هایی که با مساجد در ارتباط هستند، بنیه دینی و اجتماعی محکمی خواهند داشت.

 

مرادی اضافه کرد: توصیه ما به پدران و مادران در دوره پیشرفت تکنولوژی که با جهش فناوری های رسانه ای و فضای مجازی مواجه هستیم این است که خانواده از این قطار پیشرفت عقب نمانند و در عین حال نوجوانان وجوانان خود را در این فضا مراقبت کنند.

 

وی اضافه کرد: ارتباط صمیمی و درک هیجانات و نیازهای فرزندان در جامعه امروزی لازم است تا فرزندانمان در تور شیاطین این فضا گرفتار نشوند؛ دست فرزندان خود را بگیریم و اگر خودکان از بچه ها در این فضا غافل باشیم زمان و لحظه ای متوجه می شویم که دیر شده و باتلاق فضای مجازی، خانواده را به دورن خود می کشد.

 

به گفته مرادی در کارگاه های دو روزه زوج های جوان که در خدمت خانواده ها بودیم به مباحث کاربردی درحوزه روانشاسی خانواده، مزاج شناسی و احکام خانواده پرداختیم و امیدواریم، این کارگاه ها در راستای تحکیم بنیان خانواده استمرار داشته باشد.

 

کد خبر 1250999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha