حقوق بشر غربی، پوشالی و بی اعتبار است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه مهم ترین علت شکست محاسباتی دشمن، عدم شناخت از مردم بی‌نظیر ایران است، گفت: ، معجزه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز(28 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلا بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به خطبه نود و یکم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که خداوند از اسرار پنهانی رازداران آگاه است و از نجوای آنان که آهسته سخن میگویند باخبر است ازآنچه به اذهان از طریق ظن و گمان می‌گذرد و از تصمیماتی که به‌یقین می‌پیوندد، آگاهی دارد.

 

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست تصریح کرد: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید که خداوند متعال، برق نگاه‌های خیانت‌آمیز چشم‌ها را که از لابه‌لای پلک‌ها خارج می‌شود می‌بیند و ازآنچه در نهانگاه دل‌ها قرار دارد و آنچه در پشت پرده‌های ظلمانی غیب پوشیده و پنهان است و ازآنچه که پرده‌های گوش‌ها مخفیانه می‌شنود، آگاه است، او از درون لانه‌های تابستانی مورچگان و خانه‌های زمستانی، حشرات و آهنگ اندوه‌بار زنان غم‌دیده و صدای آهسته گام‌ها آگاهی دارد.

 

وی بیان کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که خداوند متعال از جایگاه پرورش میوه‌ها در درون غلاف شکوفه‌ها و از مخفیگاه‌های وحوش در درون غارهای کوه‌ها و اعماق دره‌ها و از نهانگاه پشه‌ها در میان ساقه‌ها و پوسته‌ای درختان و از محل پیوستگی برگ‌ها و شاخه‌ها و از جای حرکت نطفه‌ها از صلت (پدران) و آمیزش با نطفه (مادران) در درون رحم‌ها مطلع است، او از ابرهای رقیقی که در آسمان پیدا می‌شود سپس به‌هم‌پیوسته و متراکم می‌گردد و نیز از ریزش قطرات باران از ابرهای متراکم و آنچه گردبادها با دامن خویش از روی زمین‌بر می‌گیرند و باران‌ها با سیلاب خود آن را فرومی‌نشانند و محو می‌کنند و از فرورفتن جانوران، زمین در میان تپه‌های شن در همه‌جا و در هر زمان و درهرحال به‌خوبی آگاه است!

 

امام‌جمعه شهر چوار در ادامه با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهوری به کشور چین، یادآور شد: روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی جین پینگ همتای چینی خود راهی این کشور شد. این سفر در راستای تلاش جمهوری اسلامی برای گسترش روابط با شرکای راهبردی و منطقه‌ای خود قابل تفسیر است، جمهوری اسلامی ایران و چین سابقه همکاری‌های درازمدتی باهم دارند، انتظار می‌رود دو کشور از ماحصل سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پکن به توسعه روابط و همکاری‌های خود ادامه دهند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست یادآور شد: این سفر که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین انجام می‌شود از چند زاویه اهمیت چین شریک راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی اقتصادی، فناوری و امنیتی است و تحولات منطقه و جهان از نگاه رهبران دو کشور می‌تواند در شطرنج مناسبات تهران پکن مؤثر باشد، هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده‌اند و این تحریم‌ها موجب شده است چین و ایران سازوکارهای مشترک مناسبی برای تقابل غیرتهاجمی با چنین تحریم‌هایی تعریف کنند.

 

وی افزود: این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و دو کشور ایران و چین به همراه خواهد داشت زیرا پکن و تهران دو شریک راهبردی هستند و فشارهای خارجی نمی‌تواند این مناسبات را تحت تأثیر قرار دهد، طبیعی است در چنین فرایند سازمان همکاری شانگهای که ایران به‌تازگی به‌طور رسمی به عضویت آن درآمدهاست می‌تواند چتر مناسبی برای توسعه همکاری درهای اقتصادی منطقه‌ای نه‌تنها میان ایران و چین بلکه برای کشورهای منطقه ازجمله روسیه تلقی شود.

 

امام‌جمعه چوار گفت: سازمان شانگهای به‌عنوان مجموعه بزرگ اقتصادی دربرگیرنده نیمی از جمعیت جهان است و اگر اراده جدی وجود داشته باشد این سازمان مهم می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تقابل با سلطه اقتصادی غرب ایفا کند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست در ادامه ابراز کرد: حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ هم برای دوستان و هم دشمنان غیرمنتظره بود، این راهپیمایی جلوه‌ای روشن از بیانات رهبر بصیر انقلاب اسلامی بر شکست محاسبات دشمن بود، بدون تردید این حضور نماد لطف الهی و عنایات مهدوی و تأثیر خون پاک شهیدان خصوصاً شهدای مظلوم امنیت مانند شهیدان آرمان، روح‌الله، دانیال و شهیدان غریب شاه‌چراغ و ایذه بود.

 

وی بیان کرد: علت دیگر شکست محاسباتی دشمن، عدم شناخت او از مردم بی‌نظیر ایران است، الحق والانصاف مردم ایران نمونه و الگوی مقاومت در تاریخ قرن‌های اخیر هستند، بنابراین روز ۲۲ بهمن را درواقع باید روز مردم بنامیم، معجزه حضور مردم و هم ازنظر جمعیت و کمیت و از جهت کیفیت حضور که در سرما و برف بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود و هم‌پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت که پیامدها و برکات آن به‌تدریج رخ خواهد نمایاند.

 

امام‌جمعه چوار گفت: وقتی خدای متعال هدف اول از بعثت رسول‌الله (ص) را تزکیه بیان می‌فرماید، چنین می‌توان نتیجه گرفت که بعثت علاوه بر جنبه آفاقی و بیرونی، نظام سازی و تشکیل حکومت یک جنبه مهم انفسی و درونی نیز دارد که ناظر به تزکیه است که شاهراه بلکه تنها راه خوشبختی حقیقی بشر است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست افزود: در رویداد بعثت که بزرگ‌ترین رویداد عالم است و به بیان امام خمینی (ره)، در سرتاسر دهر، من الازل الى الابد، روزی شریف‌تر از آن نیست، وجود نازنین رسول‌الله (ص) که ثبوتاً غایت و هدف خلقت عالم و آدم بود، جنبه‌ای اثباتی نیز یافت.

 

وی در ادامه با اشاره به روی دادن زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه، گفت: درحالی‌که چندین استان شمال سوریه که بخشی از آن در دست مسلحین تکفیری و هم‌پیمانان اردوغان است، مردم مناطق اشغالی و بخش های دیگر که در دست دولت است بی‌پناه و تنها به حال خود رهاشده‌اند درحالی‌که ۸۰ کشور به کمک ترکیه آمده‌اند.

 

امام‌جمعه چوار ابراز کرد: حقوق بشر غربی در هر حادثه‌ای مدام پوشالی بودن و بی‌اعتباری خود را به اثبات می‌رساند، زلزله‌ای که ترکیه و سوریه را لرزاند این سؤال را مطرح کرد که دسترسی به کمک‌ها برای آسیب دیدگان سوری چگونه خواهد بود؟

 

وی بیان کرد: سوریه سال‌هاست که تحت تحریم‌های شدید دولت‌های غربی و آمریکا قرار دارد و اکنون همین تحریم‌ها مانع بزرگ امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله بزرگ اخیر شده است، نقشه‌ای که از مناطق تحت تأثیر زلزله بزرگ اخیر در ترکیه و سوریه منتشرشده حکایت از آن دارد که کانون این زلزله بزرگ تا مرز سوریه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و همسایه جنوبی ترکیه مناطقی از شمال غرب سوریه به‌شدت دچار خسارت شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست گفت: با این حساب می‌توان گفت رنجی که امروز مردم جنگ‌زده شمال سوریه از حرکت گسل‌های تبعیض و استانداردهای دوگانه بر جان می‌خرند بسی بیشتر و دردآورتر از گسل‌های طبیعت است، حالا دیگر به‌وضوح می‌توان آپارتاید سیاسی را که آمریکا و اروپا سردمدار آن است به مشاهده نشست و نظاره کرد و سکوت مرگباری را که در سازمان‌های مدعی حقوق بشر حاكم است به عیان دید.

 

کد خبر 1253206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha