جشن اعیاد شعبانیه در مساجد زنجان برپا می شود

به مناسبت اعیاد شعبانیه که به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت مهدی(عج) نامگذاری شده است، جشن های باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم به میزبانی مساجد زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ولیعصر(عج) به عنوان اعیاد شعبانیه نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه های ویژه ای در مساجد زنجان اجرا خواهد شد.

 

در استان زنجان مساجد مزین به نام امام حسین(ع) و حسینیه اعظم زنجان برنامه های باشکوهی را با سخنرانی و مولودی خوانی اجرا خواهند کرد.

 

در مساجد مزین به نام حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) نیز مراسم جشنی همزمان با سالروز ولادت ایشان اجرا خواهد شد و در سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر(عج)، ویژه برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ انتظار در مساجد استان زنجان اجرا خواهد شد.

 

به همین منظور در مسجد حضرت ولیعصر(عج) زنجان مراسم جشن اعیاد شعبانیه به نیابت از شهید حافظ احدی و به همت خانواده شهید حافظ احدی و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد باقر بابایی با موضوع بعثت از نگاه مقام معظم رهبری سه شنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد برگزار خواهد شد.

 

همچنین در حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) مراسم جشنی از روز پنج شنبه ۴ اسفند ماه به مدت سه شب برگزار می‌شود.

 

جشن میلاد سرداران کربلا با سخنرانی حجت الاسلام امیر انصاریان و با نوای حاج سیدمحمد عاملی - حاج سیدیوسف شبیری در شب اول و حاج علیرضا اسفندیاری - حاج سیدمحمود حسینی در شب دوم و حاج محسن رستگاری - حاج علیرضا بیگدلی در شب سوم برگزار خواهد شد.

 

امام حسین(ع) در روز سوم ماه شعبان دیده به جهان گشود و زمانی که خبر تولد ایشان را به پیامبر (ص) دادند ایشان به خانه امام علی (ع) آمد و به اسماء فرمود تا نوزاد را نزدش بیاورد. پیامبر (ص) در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه گفت.

 

حضرت ابوالفضل (ع) در روز چهارم ماه شعبان سال ۲۶ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. پدرش امام علی (ع) و مادرش ام‌البنین بود. او در واقعه عاشورا ۳۴ سال داشت و تا آخرین لحظه از امام حسین (ع) و راهش دفاع کرد. کنیه او ابوفاضل و مهم‌ترین القابش قمر بنی‌هاشم، علمدار و سقا بوده است.

 

امام سجاد (ع) دومین پسر امام حسین (ع) در روز پنجم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد. مادرش شهربانو نام داشت و دختر یزدگرد پادشاه ایران بود. امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا ۲۴ ساله بود و به اذن پروردگار به دلیل بیماری نتوانست به میدان جنگ برود و پس از شهادت پدرش به مدت ۳۵ سال امامت کرد.

 

حضرت مهدی (ع) در روز نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمد. نام او را از نام جدش حضرت محمد (ص) برگزیدند؛ چرا که با طلوع حضرت محمد (ص) جهانیان از جهل و گمراهی نجات پیدا کردند و با ظهور حضرت مهدی (عج) هم عالم بشریت بار دیگر از تاریکی‌ها و گمراهی‌ها رهایی پیدا خواهد کرد.

 

کد خبر 1253577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha