توانمندسازی هنرمندان کانونی در ستاد کانون های مساجد کشور مورد تاکید است

میرزایی نصب با تاکید بر ارتباط و تعامل کانون های مساجد با ارگان ها و دستگاه های اجرایی گفت: توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری و توانمندسازی هنرمندان کانونی در مساجد در سنوات اخیر در دستور کار ستاد کانون های مساجد قرار گرفته است.

مجتبی میرزایی نسب، مدیر فرهنگی، اجتماعی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور عصر امروز 4 اسفندماه در حاشیه اختتامیه کارگاه توانمندسازی مربیان سرود کانون های مساجد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان گفت: مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن فلسفه تاسیس کانون های مساجد بود و برای مقابله با این تهاجم لازم بود که فعالیت های این مراکز با محوریت مساجد به خوبی برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه ابزارهای مختلفی برای جریان سازی فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون های مساجد مورد استفاده قرار گرفت، یادآور شد: محوری ترین ابزاری که به عنوان یک هدف اصلی برای توسعه و نشر قرآن کریم مورد استفاده قرار گرفت، فعالیت های قرآنی با محوریت مساجد است و کانون های مساجد با توجه شبکه عظیمی که در اختیار دارد توانست در طی این سال ها در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری به خوبی پیش برود.

 

میرزایی نسب ادامه داد: ورود به فضای فرهنگی و هنری در رشته های مختلف علاقمندان خود را دارد و این فعالیت ها در رشته های سرود، تئاتر و هنرهای تجسمی در کانون های مساجد مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در سال 91 در خصوص اهمیت کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: فرمایشات رهبری، مسئولیت مجموعه ستاد کانون های مساجد در کشور را سنگین تر کرده است.

 

مدیر فرهنگی، اجتماعی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به هم افزایی ستادهای استانی با دستگاه های اجرایی برای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: درحوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در سال های اخیر اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: سرود و تئاتر رشته های هنری هستند که در فعالیت های کانون های مساجد تاثیرگذار می باشند.

 

میرزایی نسب با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری در سال های اخیر مورد توجه ستاد کانون های مساجد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در معاونت های ستاد کانون های مساجد شرایطی ایجاد شده است که کانون های مساجد به حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری ورود جدی تری داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در دوران کرونا و تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری، سامانه بچه های مسجد به کمک کانون های مساجد آمد و بسیاری از این فعالیت ها در فضای مجازی دنبال شد.

 

میرزایی نسب با اشاره به اینکه تغییر مدیریت ستاد کانون های مساجد و ضرورت ریل گذاری در برخی بخش ها مورد توجه قرار گرفت، گفت: در این ریل گذاری استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در بخش های مختلف که مورد غفلت بود مورد توجه قرار گرفت.

 

این مقام مسئول با تاکید بر ارتباط و تعامل کانون های مساجد با ارگان ها و دستگاه های اجرایی گفت: توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری و توانمندسازی هنرمندان کانونی در مساجد که در سنوات اخیر در دستور کار ستاد کانون های مساجد قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور مدیران انقلابی و جهادی کانون های مساجد، کانون های مساجد به سمتی حرکت کند که پرچمدار فعالیت های فرهنگی و هنری باشند و شاهد حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مراکز باشیم.

کد خبر 1254287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha