بناهای تاریخی در تملک دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی بازگشایی شود

قناعت با بیان اینکه بناهای تاریخی در تملک دستگاه‌های اجرایی باید برای بازدید گردشگران نوروزی بازگشایی شود، متذکر شد: وضعیت بهداشتی منطقه گردشگری شوکت‌آباد در نوروز سال گذشته بسیار نامناسب بود اگر نارضایتی مردم تکرار شود به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- عصر امروز شنبه (۶ اسفند) در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در مقاطع مختلف دولت و نظام خدمات‌رسانی به مردم دارند و یکی از مقاطع حساس و مهم که کل کشور درگیر می‌شوند سفرهای نوروزی است.

 

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر انجام کار تیمی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم است، افزود: رویکرد ستاد خدمات سفر باید افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان جنوبی باشد که تحقق این امر نیازمند تدوین راهکارها و برنامه‌هایی در این زمینه است.

 

قناعت ادامه داد: نباید خراسان جنوبی فقط محل تردد مسافران باشد بلکه از فرصت حضور آنان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان باید استفاده شود تا شاهد رشد و ایجاد شور و نشاط در استان در ایام نوروز باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جوانان فعال برای ماندگاری مسافران در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در برخی مبادی ورودی شهرها ابتکارات خوبی انجام شد که مهمترین آن برپایی سیاه چادرهای عشایری بود که در کاهش تصادفات و افزایش ماندگاری مسافر و فروش صنایع دستی تاثیر مثبتی داشت.

 

وی با تأکید به لزوم توجه ویژه به بقاع متبرکه استان در ایام نوروز، بیان کرد: حجم قابل توجهی زائر و مسافران نوروزی به بقاع متبرکه و امکان مذهبی به ویژه آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) مشرف می‌شوند.

 

قناعت بر تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و رفاهی مسافران نوروزی تأکید کرد و افزود: امسال همه امکانات و ظرفیت‌ها موجود در استان برای ارائه خدمات شایسته از لحاظ کمی و کیفی در استان بسیج شود.

 

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به تجربه‌های سال گذشته بتوانیم امسال با هم‌افزایی بیشتر، نوروز متفاوتی در نحوه خدمات‌رسانی رقم بزنیم.

 

وی بر فعال بودن کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد و افزود: باید شرایط و امکان سفر با خدمات ویژه برای مردم در ایام نوروز فراهم شود.

 

قناعت در ادامه مهمترین دغدغه ستاد اجرایی خدمات سفر استان را تأمین ایمنی سفر در ایام نوروز و کاهش تصادفات جاده‌ای ذکر کرد و گفت: از ظرفیت روستاها و عشایر هم به ویژه در مسیرهای مواصلاتی برای ایجاد بازارچه و اسکان موقت باید استفاده کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های اقامتی استان برای استفاده مسافران نوروزی باید پای کار باشد، عنوان کرد: سال گذشته در برخی شهرستان‌ها مشکلات موقتی برای تامین اقلام ضروری ایجاد شد لذا امسال باید به طور ویژه و خاص تنظیم بازار و تأمین اقلام ضروری مدنظر قرار بگیرد.

 

وی در ادامه از صدا و سیما و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی خواستار معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و انعکاس اقدامات انجام شده هم در سطح ملی و استانی شد.

 

قناعت با اشاره به رضایت نسبی مسافران در ارایه خدمات سفرهای نورزی ۱۴۰۱، تصریح کرد: در زمینه اقامت گردشگران رتبه ۱۱ کشوری، به لحاظ تردد رتبه هشت کشوری، از لحاظ ماندگاری و اقامت گردشگر رتبه پنج و از لحاظ فروش صنایع دستی جزو ۱۰ استان برتر کشور بودیم.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: از لحاظ کاهش تصادفات جاده‌ای هم رتبه یک کشوری را داشته ایم و انتظار است این رتبه برای نوروز ۱۴۰۲ حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی در تملک دستگاه‌های اجرایی باید برای بازدید گردشگران نوروزی بازگشایی شود، متذکر شد: وضعیت بهداشتی منطقه گردشگری شوکت‌آباد در نوروز سال گذشته بسیار نامناسب بود و اگر امسال هم بخواهد این وضعیت با نارضایتی مردم تکرار شود به شدت برخورد خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1254577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha