اعمال تخفیفات مالیاتی به ازای فرزند سوم و بیشتر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعمال تخفیفات مالیاتی به ازای فرزند سوم و بیشتر موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز  یکشنبه(۷اسفند)مجلس شورای اسلامی  و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، در بند الحاقی ۲ این لایحه مصوب کردند،‌در راستای تحقق ماده(۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب (۳۱/ ۴/ ۱۳۹۴) علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند، به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد(۱۵%) افزایش در تخفیف مالیاتی  می شوند.

طبق بند (ض) تبصره ۶ ، کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش درصورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف هستند. هرگونه اعطای معافیت غیر از این بند ممنوع می‌باشد.

همچنین بندالحاقی ۱ تبصره ۶ برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بند الحاقی ۱ آمده است که درآمد حاصل از کلیه جرائم وصولی مرتبط با موضوع ماده(۹۹) قانون شهرداریها تا سقف ۱۰ هزارمیلیارد ریال به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۴۰۱۱۹ جدول شماره (۵) این قانون واریز می شود.

 طبق بند الحاقی ۳ تبصره ۶؛ وزارت راه‌ و شهرسازی(سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) مجاز است در راستای نگهداری راه های کشور و تجهیزات  توسعه راهدارخانه ها جهت مقابله و پیشگیری نسبت به واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز راهداری با عمر کمتر از پنج سال ساخت با استفاده از معافیت حقوق ورودی اقدام نماید.

طبق  بند الحاقی۴ تبصره ۶،‌درآمد ناشی از فروش اموال منقول و غیرمنقول در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به استثنای اموال در اختیار ولی فقیه مندرج در ردیف شماره ۲۱۰۲۰۰ جدول شماره(۵) این قانون به مبلغ ۴۴۰۰ میلیاردریال افزایش می یابد.

براساس بند الحاقی ۵ – عوارض و مالیات ارزش افزوده پرداختی بابت خرید کالاها و خدمات کلیه طرح(پروژه)های زودبازده و عام المنعفه که توسط گروه‌های جهادی، نیروهای داوطلب بسیجی و بسیج سازندگی در مناطق محروم و کم برخوردار روستائی و شهری اجرا می شود، با درخواست سازمان بسیج سازندگی و پس از تایید ذیحسابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه اسناد و مدارک مثبته و با رعایت مفاد ماده (۸۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ مسترد می‌گردد.

کد خبر 1254749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha