مهریه لازم اما نباید رنگ تجملات بگیرد

آیت الله العظمی مظاهری گفت: مهریه برای زن لازم است ولی نباید رنگ و بوی تجملات به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق پیرامون فضائل فراموش شده به موضوع ازدواج پرداخت و اظهارداشت: یکی از فضائل فراموش شده جامعه امروز ما ازدواج به سبک اسلامی است که در گذر زمان به یک تجملات بزرگ تبدیل شده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: از ابتدای آغاز زندگی و خواستگاری تا رفتن به خانه بخت، همه تجملات شده و سخت گیری ها مانع از ازدواج آسان و اسلامی می شود.

 

وی با اشاره به مهریه های سنگین، اذعان کرد: مهریه برای زن لازم است ولی نباید رنگ و بوی تجملات به خود بگیرد که این موضوع منجر به خسارت به زندگی مشترک می شود.

آیت الله العظمی مظاهری ادامه داد: مهریه سنگین منجر به شومی زن و مانع خوشبختی آنان در زندگی مشترک خواهد بود که خانواده ها بر این موضوع تاکید نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در نزد بزرگان دین و فرهیختگان، ازدواج آسان رواج داشته، تصریح کرد: آنان به کمترین میزان در مهریه و اموال و دارایی اکتفا کرده و در نسل آن ها بهترین افراد تربیت و خوشبختی رقم خورده است.

 

ترویج ازدواج اسلامی با مشارکت مردم و مسئولان

 

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به اینکه تقوا ملاک مهمی در انتخاب همسر است، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین این ویژگی را برای همسر به لحاظ حفظ بنیان خانواده مهم می دانند و معتقدند اگر مردمی تقوا داشته باشد همسر خود را دوست خواهد داشت و اگر هم دوست نداشته باشد به او ظلم نمی کند.

 

وی دارایی و مال را به شاخص سنجش تشکیل خانواده رد کرد و افزود: تقوا و شخصیت رفتاری بسیار مهم است و نباید دچار دنیا دوستی و مسائل دنیایی بشویم.

آیت الله مظاهری تلاش برای رفع موانع ازدواج را وظیفه همگانی خواند، گفت: ترویج ازدواج اسلامی با مشارکت مردم و مسئولان محقق شدنی خواهد بود.

 

 

کد خبر 1255692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha