۶۰ درصد کانون های مساجد استان زنجان، روستایی است

اسلامی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد از اعضای کانون های مساجد را برادران و ۲۷ درصد را خواهران تشکیل می دهند، گفت: ۱۶۰ باب از کانون های مساجد استان زنجان در شهرها و ۲۲۳ باب در روستاها تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی -مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان- امروز در دیدار جمعی از منتخبین کانون های مساجد استان زنجان با نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) و 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد اظهار کرد: در استان زنجان 383 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد با 14035 عضو فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 73 درصد از اعضای کانون های مساجد را برادران و 27 درصد را خواهران تشکیل می دهند، گفت: 160 باب از کانون های مساجد استان زنجان در شهرها و 223 باب در روستاها تاسیس شده است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه همه ساله در 18 اسفند که سالروز تاسیس کانون های مساجد نامگذاری شده است، برنامه های متعددی اجرا می گردد، خاطرنشان کرد: برنامه های امسال با محوریت هویت بخشی، ساماندهی، شبکه سازی، جریان آفرینی، توانمندسازی و بهبود و تعالی کانون های مساجد اجرا می شود.

 

اسلامی به تفاهم نامه های منعقد شده ستاد کانون های مساجد با دیگر سازمان ها و ادارات نیز اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا با کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش استان و محلات 2020 تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

 

وی به مقوله تبدیل ستاد کانون های مساجد به نهاد اشاره کرد و گفت: خواستار اختصاص ردیف مشخص به بحث بودجه ستاد کانون های مساجد در مجلس شورای اسلامی هستیم که امیدواریم با پیگیری های نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به نتیجه برسد.

 

در ادامه این دیدار هر یک از منتخبین کانون های مساجد استان زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد پرداختند.

کد خبر 1256969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha