همه  ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه‌ نماز جماعت در مدارس و ادارات پای کار باشد

بهرام نیا با بیان اینکه نماز شاه‌کلید سعادتمندی انسان است، گفت: همه ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه‌ نماز جماعت در مدارس و ادارات پای کار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه در هفتمین اجلاس استانی نماز با اشاره به اهمیت فریضه نماز، اظهار کرد: آنچه که همه ما باید آن را نصب العین خود قرار بدهیم، کلام اولیاء‌الله و کلام رحمت اللعالمین است و به فرموده پیامبر اسلام(ص) نماز کلید بهشت و ستون دین است.

 

وی تصریح کرد: بهترین وسیله‌ای که یاد خداوند را برای ما متجلی می‌کند، «نماز» است و چنانچه این سفره لایزال الهی نصب العین قرار بگیرد، منجر به رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود.

 

بهرام‌نیا لازمه سعادتمندی و خوشبختی هر انسان در دنیا و آخرت را برپایی «نماز» ذکر کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام علیرغم حملات شدید در طول شبانه‌روز و فشارهای سخت زیر باران گلوله و در اوج سختی، نماز را اقامه کردند، در واقع شاه‌کلید سعادتمندی انسان نماز است‌ و منجر به گشایش در سایر امورات نیز خواهد شد.

 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر ضرورت توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه و تقویت اُنس با قرآن در دانش آموزان تأکید کرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر مدیران برای برپایی هر چه بهتر فریضه نماز جماعت در ادارات گفت: آراستگی ظاهری مساجد، مطابق با اصول فكری و اعتقادی و رعايت نظافت و بهداشت برای پاکیزه‌تر شدن مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار ایلام یادآور شد: برخی نمازخانه‌های بین راهی مناسب و در شأن و تراز نمازگزاران نیست که مسئولان مرتبط با حوزه مساجد باید به توسعه و تجهیز این اماکن مقدس، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند تا معنویت مضاعفی در این مساجد ایجاد شود.

 

وی با قدردانی از دغدغه‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خصوص فرهنگ‌سازی در ارتباط با اقامه نماز، به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز جماعت در ادارات و مدارس  استفاده کنند.

کد خبر 1257438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha