توان دستگاه های اجرایی برای هدایت، حمایت و توانمندسازی نیازمندان به کار گیری شود

حسنی با بیان اینکه موضوع توانمندسازی نیازمندان موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: توان دستگاه های اجرایی برای هدایت، حمایت و توانمندسازی نیازمندان به کار گیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، ظهر امروز(۲۲ اسفند) در آیین گرامیداشت روز ملی  احسان و تحلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری استان ایلام اظهار کرد: احسان و نیکوکاری در بین مردم ما  هم مبنای دینی و شرعی دارد و هم در فرهنگ کشور ما قدمت بسیار طولانی دارد.

 

محمد سبحان حسنی تصریح کرد: جامعه ای که احسان و نیکوکاری در آن به عنوان یک کارکرد ارزشمند مورد توجه قرار می گیرد در آن جامعه ایستایی وجود ندارد و به سمت بالندگی و رشد حرکت می کند چرا که انسان ها نسبت به همدیگر احساس مسولیت دارند و دیگران را در داشته های خود سهیم می کنند و احساس می‌کنند دیگران هم در این دارایی شریک هستند.

 

وی افزود: این نگاه ارزشمند در هر جامعه ای که بیشتر گسترش پیدا می کند اثرات مثبت و سازنده آن را بیشتر خواهیم دید.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت:  در کشور ما خوشبختانه در همه حوزه ها و در حوادث مختلف  اقشار بدون توجه به سلیقه های صنفی و سیاسی یه میدان می‌آیند و این امر بسیار ارزشمند است و باید از کسانی که در این مسیر پیش قدم هستند تجلیل شود تا این امر گستره بیشتری پیدا کند.

 

حسنی ابراز کرد: این توانمندی و  دارایی امروز  از دست انسان می‌رود اما تا زمانی که از آن برخوردار است باید از کمک و احسان به دیگران دریغ نکنند.

 

وی بیان کرد: گرچه بحث احسان و  نیکوکاری ارزشمند است اما موضوع توانمندسازی نیازمندان  موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حسنی افزود:  از داشته ها و ظرفیت های موجود باید برای مهارت آموزی نیازمندان استفاده کرد  که فرد  بتواند معیشت خود را تامین کند ، باید بیشتر در این حوزه متمرکز شویم و جامعه را نیازمندان را توانمند کنیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ابراز کرد: ظرفیت های خوبی در کشور و استان وجود دارد، همین فرصت جوانی جمعیت نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

 

وی بیان کرد: توانمندی ‌و‌ پتانسیل که در جوان وجود دارد برای هدایت، حمایت و مهارات آموزی استفاده کرد که می تواند نقش مهمی در توانمندسازی سایر اقشار داشته باشد.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: اگر توانمندی ها و ظرفیت های دستگاه های مختلف در کنار هم قرار گیرد می شود در زمینه کمک به نیازمندان گام‌های بزرگی را برداشت.

 

وی ابراز کرد: آجر و پاداش کار نیک در همین دنیا هم از سوی خداوند متعال به انسان داده می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان و رسانه های عرصه احسان از جمله دفتر نمایندگی استان ایلام تجلیل شد.

 

کد خبر 1257501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha