حفظ و ترويج حجاب نوعی جهاد است

حجت الاسلام مشایخ با بیان اینکه امروز بهترین جهاد براي بانوان، حفظ و ترويج حجاب و رفع شبهات جامعه در اين مسير است، گفت: هدف دشمن، نا اميد كردن بانوان از نظام مقدس جمهوری اسلامی است باید هوشیار و بصیر باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌حجت الاسلام محمود مشايخ- امام جمعه نوشهر- امروز( ۲۴اسفند) در نشستي با عنوان نقش حوزه هاي علميه در تمدن اسلامي، در جمع مديران، معاونين، اساتيد و دانش آموختگان منتخب مدارس علميه خواهران اين استان اظهار كرد: از ديدگاه حضرت امام تزکیه نفس از علم و حکمت بالاتر است در قرآن تزکیه مقدم بر تعلیم آمده‌ "يزكيهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمه".

 

وي ادامه داد: همه اخلاق در رابطه‌ی انسان با انسان صحبت نمی‌کند، بلکه بخشی از آن در رابطه‌ی انسان با خودش هست و در رابطه با خودسازي صحبت ميكن پرگویی پرخوری و پر خوابي را بد مي داند و بخشی هم در رابطه انسان با خدا و شکر گویی خداوند است؛ عبادت خداوند واجب بوده که باید دور از ریا باشد.

 

حجت الاسلام مشايخ افزود: بخشی از اخلاق در رابطه انسان با انسان است که با مردم مهربان باشید و در رابطه‌ با همسر، برخورد با فرزندان، برخورد با والدين و همسایه‌ها خوش‌رفتار باشید و ضوابطی در موجهه با دیگران رعايت كنيد؛ ماه رمضان، ماه تمرین و خودسازی است در روایت آمده هر کس در ماه مبارک رمضان اخلاق خود را خوب کند و خودسازي داشته باشد، جواز عبور از صراط را گرفته است.

 

وي تاكيد كرد: آیت‌الله مطهری می‌فرمود، همیشه در دعاهاي خود حسن عاقبت، خير دنيا و آخرت و ... طلب ميكنيم، اما هیچ‌وقت دعا نمی‌کنیم خدایا از ما فلان چيز را بگیر؛ در حالي كه ما به سلب محتاج تر هستيم.

 

امام جمعه نوشهر تصريح كرد: در علم اخلاق بايد يك ظرف را تميز كنيد بعد در آن عسل بريزيد، در ظرف کثیف نمی‌شود عسل ریخت؛ ظرف دل اول باید پاک شود و بعد زیور ما در آن قرار می‌گیرد؛ اول از خدا بخواهیم غرور، کبر، شك و ترديد و ديگر رذائل اخلاقي را از ما گرفته شود تا در ما آمادگي کمالات فراهم بشود.

 

وي بيان كرد: سید علی قاضی طباطبایی، در رابطه با استفاده از سه ماه رجب، شعبان و رمضان که فصل عبادت است، دستوراتی دارند؛ اولین مرحله، توجه و تصور است، آنقدر غرق دنيا هستيم كه متوجه گذر زمان نيستيم و آن را از دست مي دهيم؛ واجبات را در بهترين وقت انجام بدهيد.

 

حجت الاسلام مشايخ تاكيد كرد: امروز بهترین جهاد براي بانوان، حفظ و ترويج حجاب و رفع شبهات جامعه در اين مسير است؛ امروز فرزند آوري و تربيت فرزند نيز براي شما جهاد است؛ هر كس به اندازه وجود خود موثر است؛ نا اميد نباشيد، چرا كه هدف دشمن، نا اميد كردن بانوان از نظام است  که این قشر باید بصیر و هوشیار باشند.

کد خبر 1257878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha