حوزه نمی تواند از انقلاب اسلامی جدا حرکت کند

حجت الاسلام قوامی با بیان اینکه حوزه اصل نظام و نمی شود انقلاب را از حوزه جدا کرد، گفت: حوزی خود را مسئول حفاظت از انقلاب اسلامی یاد گار معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمين سيد صمصام قوامي- رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي- امروز(۲۴اسفند) در نشستي با عنوان "نقش حوزه هاي علميه خواهران در تحقق تمدن اسلامي" در جمع مديران، معاونين، اساتيد و دانش آموختگان منتخب مدارس علميه استان با اشاره به آيه 35 سوره احزاب اظهار كرد: مردان و زناني كه زياد ياد خدا می كنند، بر همه آنها مغفرت و پاداشي بزرگ مهيا ساخته است، این آيه، آیه همدوشي زن و مرد در تحقق اهداف اسلام، حيات طيبه، تمدن نوين اسلام، اهداف انقلاب اسلامي، نظام انقلابي، قدرت اسلامي است، سوال اينجا است كه نيمي از جمعيت، بانوان هستند، آيا در تمدن اسلامی نقشي دارند يا خير؟ اين آيه ميفرمايد همه با هم، زن و مرد در پيشگاه خداوند از نظر قرب و منزلت يكسان هستند، انسان هاي فاضل امام مي شوند، و قانون را پياده مي كنند.

 

وي ادامه داد: در نظام شايستگي، وقتي مي خواهند فرد كاملي را بسنجند، شاخص هاي متعدد را بررسي مي كنند، تا شخصي صالح و شايسته را معرفي كنند، سوره احزاب، بيشتر در مورد بانوان است؛ زنان شاخص و مقامات بیشتر دیده می شوند، پس اگر كار خوب انجام دهد 2 ثواب مي برند و اگر لغزش داشته باشد 2 مجازات دارند، زيرا كسي كه غنيمت بيشتري مي برد غرامت بيشتري نيز خواهد داشت.

 

حجت الاسلام قوامي تاكيد كرد: نيمي از جامعه زنان هستند، بايد ديد اسلام به عنوان دين جديد، چه نقشي به بانوان مي دهد، خطاب قرآن فقط به زنان پيامبر، فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، حضرت خديجه(سلام الله علیها) و ... نیست، بلكه خطاب آن، همه بانوان هستند، اولين جمعي كه در اسلام به عنوان جماعت تشكيل شد، يك خانم در آن حضور دارد، چه زماني ارزش اين آيه مشخص مي شود، زماني كه در جامعه تبعيض است و زنان ضعيفه و بدون مهارت هاي اجتماعي باشند.

 

وي گفت: انسان، زماني كامل مي شود كه همه كمالات را در خود داشته باشد، نه فقط بعضي را، اسلام، ايمان، قنوت، صوم، صدقه و ... است، اين يك منظومه است، معماران مدينه فاضله بايد انسان هاي كاملي باشند، ما هر چه به ظهور نزديك تر مي شويم كامل تر شده، و عقول كامل تر مي شود، ما عقلمان كامل شد كه انقلاب كرديم، و قبلي ها نمي توانستند انقلاب كنند.

 

حجت الاسلام قوامي افزود: نقش حوزه علميه خواهران، همين اسلام و ايمان است، دشمن به اسلام، ايمان، تقوا و اخلاق حمله كرده، ما بايد جهاد كنيم.

 

وي بيان كرد: حوزه مادر انقلاب است و نظارت و حمايت مي كند، همه انقلاب ها مرده اند جر انقلاب ما، چون رهبرش كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، هميشه زنده است و نواب آن عوض شده اند، ما بايد به طور عملي از نظريه اين انقلاب دفاع ابدي كنيم، انقلاب مانند خوني در رگ هاي نظام است اگر انقلاب نباشد، نظامي نخواهد بود، لذا رهبر ما رهبر انقلاب است، انقلاب مظلوم ما از نقطه صفر شروع شد، ما روزي سيم خاردار نداشتيم، اما امروز پهبادهاي فوق مدرن داريم، انقلاب حرارت و انرژی تولید کرد و موتور پیشرفت حرکت این قطار شد، ما انقلابی هستیم و انقلابی می مانیم و انقلابمان را صادر میکنیم.

 

حجت الاسلام قوامی تصریح کرد: حوزه اصل نظام و نمی شود انقلاب را از حوزه جدا کرد، حوزه در 7 فصل، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن (که همان جهاد کبیر است) و سبک زندگی نقش دارد.

 

وی تاکید کرد: شادی، آرامش، امید و رضایت را در حوزه و بعد در جامعه گسترش دهید؛ اقتصاد اسلامی، اشتغال خانگی و دور کاری را ترویج دهید، تعلیم اقتصاد خانواده، تدبیر منزل، رعایت اصل عدم اختلاط، منع تعرض به بانوان، اصلاح الگوی مصرف را در میان خانواده ایرانی نهادینه کنید، دفاع از حقوق بانوان، تبیین و تسریع شعار زن زندگی و آزادی، منع از بحران هویت در نسل جوان، نقش آفرینی در مجامع و جوامع بین المللی کنیم، ارتباط با زنان تاثیر گذار جهان، تقویت غیرت در همسران و فرزندان و شاگردان، دشمن شناسی و دور کردن جامعه از مصرف گرایی، مد و لباس، جهاد فرزندآوری و خانه داری و ... از بخش های این 7 سرفصل است که از وظایف حوزه علمیه بوده که باید روی آن مطالعه انجام بگیرد و به جامعه ارائه بشود.

کد خبر 1257882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha