بارها گفته ايم که در حقوق اساسي خود مذاکره نميکنيم

سياسي:رئيس جمهور اظهار داشت: ما بارها گفتيم ملت ايران در حقوق اساسي خودش با هيچ کس مذاکره نخواهد کرد، مذاکرات براي همکاري و رفع مشکلات جهاني و رفع دغدغه هاي جهاني و کمک به صلح و امنيت جهاني خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قزوين، محمود احمدي نژاد، رييس جمهور، ظهر امروز (19 آبان) در ادامه هفتاد و هشتمين سفر هيئت دولت در جمع مردم قزوين، گفت: خدا پيامبر را براي همه بشريت الگو قرار داد زيرا الگويي بالاتر از پيامبر وجود ندارد و درس امروز ما احترام و کرامت است.

وي با بيان اينکه پيامبر آمد تا روابط بين انسان ها بر پايه احترام و محبت باشد، اضافه کرد: خداوند متعال مي خواهد که انسان ها محترم و عزيز باشند نه اينکه در جنگ و حقارت زندگي کنند.

احمدي نژاد، افزود: خداوند خير و صلاح را براي همه انسان ها دانسته و به انسان کرامت و احترام عنايت کرده و آن را محدود به زمان و مکان خاص و يا رنگ خاصي نکرده بلکه هر انساني در هر نقطه اي از عالم محترم است و بايد با کرامت و عزت و احترام زندگي کند.

وي با بيان اينکه اولين قدم براي پيشرفت، کمال و عزت آن است که انسان قدر و جايگاه خود و ساير انسان ها را بشناسد و براي انسان بودن خود و ديگران احترام و کرامت قائل باشد، خاطر نشان ساخت: کسي که صداقت، راستي و درستي را در زندگي دنبال مي کند و به دنبال عمل صالح، مجاهدت، فداکاري و تلاش براي رفاه ديگران و امنيت و عزت ديگران باشد، در راه تحقق عدالت گام برداشته است.

مقام عالي دولت، با بيان اينکه فردي که به حقوق ديگران ارزشي قائل نيست اول قدر، احترام و کرامت خودش را لگدمال و بعد از آن به ديگران و حقوق آنها تجاوز کرده است، يادآور شد: کسي که اهل تجاوز و سوء استفاده از فرصت هاست اول از شخصيت انساني خود عبور کرده و کرامت خود را زيرپا گذاشته است.

وي با بيان اينکه همه انسان هاي ظالم اول به خود و بعد به ديگران ظلم مي کنند، تأکيد کرد: ظلم، بداخلاقي و بي احترامي به ديگران خلاف مشيت و تربيت و ارزش هاي الهي است؛ انسان تا زماني که در مسير حق و احترام به و حقوق ديگران حرکت مي کند اشرف مخلوقات بوده و صاحب کرامت و احترام است.

رئيس جمهور، با بيان اينکه ايثار و از خودگذشتگي از منافع، آرامش و موجوديت خود براي رفاه ديگران و آسايش و حل مشکلات ديگران است، بيان داشت: در فرهنگ ايران اسلامي، بين ملت ايران و مناطق گوناگون و به خصوص در قزوين قهرمان احترام به ديگران رايج است؛ احترام به انسانيت از خانواده آغاز مي شود بهترين هديه الهي عدالت و بالاتر از آن انصاف مي باشد.

وي با بيان اينکه اينها در فرهنگ ملت ايران ارزش هاي آشنايي هستند و ارزش هاي رايجي که اگر در بين ملت ها وجود نداشته باشد زندگي آن ملت تبديل به جهنم سوزان مي شود، يادآور شد: ريشه مشکلات عالم در اين است که عده اي زورمداران و خودخواهان خودشان را نه تنها برتر از ديگران مي شناسند بلکه براي ديگران کوچکترين احترام و ارزشي قائل نيستند.

احمدي نژاد، تصريح کرد: در صورتي که اين ارزش الهي در ساير کشورها حفظ مي شد، هرگز حادثه 11 سپتامبر اتفاق نمي افتاد، جنگ افغانستان و عراق و جنگ هاي جهاني اول و دوم و ساير جنگ ها پيش نمي آمد و صدها هزار نفر کشته و آواره نمي شدند.

وي اذعان داشت: اگر اينها براي ديگران احترام قائل بودند، رژيم اسرائيل را به ملت هاي منطقه تحميل نمي کردند و با دغل کاري هاي اقتصادي 30 هزار ميليارد دلار از جيب ملت ها چپاول نمي کردند.

رئيس جمهور، تأکيد کرد: ريشه تمام بدبختي ها و کدورت ها در اين است که عده اي به حق ديگران و شخصيت و کرامت خدادادي ديگران و حتي براي ملت خود احترامي قائل نيستند.

وي با اشاره به حوادث اخير در برخي کشورهاي اروپايي، خاطر نشان کرد: راه حل مشکل عالم اين است که همه به يکديگر احترام بگذارند و حقوق يکديگر را به رسميت شناخته و براي تک تک انسان هاي عالم دل بسوزاند و قدر و ارزش آنها را مراعات بکنند.

وي اظهار داشت: امروز مشکل دنيا اين است که فرهنگ هايي با شعارهاي زيبا در دنيا درست کرده اند و مدعي حقوق بشر و آزادي و عدالت هستند اما عمل آنها در نقطه مقابل آن و ريشه کن کردن حقوق و کرامت انسان هاست.

احمدي نژاد، عنوان کرد: ملت ايران پرچمدار اخلاق و توحيد و عدالت، عشق به انسانيت و احترام به کرامت انساني است و به همين دليل نام ايران و ايراني در دنيا محبوب بوده و به ملت ايران عشق مي ورزند و ريشه اين فرهنگ متعالي را بايد در اعتقادات و پيوستگي به اهل بيت و پيامبر و حضرت مهدي(عج) جستجو کنيم.

وي اضافه کرد: ملت ما هميشه اهل مذاکره و منطق بوده و هيچ گاه به ديگران بي احترامي و تجاوز نکرده اما واضح است که در مسائل جهاني با همان مبني با شما مذاکره و براساس رفتار گذشته شما گفتگو خواهيم کرد؛ اگر با عدالت و در شرايط برابر آمديد، با شما گفتگو مي کنيم و اگر برخي از شما پس ذهنش اخلاق استعماري و خودخواهي باشد پاسخ ملت ايران همان پاسخي خواهد بود که از ابتدا داده است.

وي ادامه داد: ما بارها گفتيم ملت ايران در حقوق اساسي خودش با هيچ کس مذاکره نخواهد کرد، مذاکرات براي همکاري و رفع مشکلات جهاني و رفع دغدغه هاي جهاني و کمک به صلح و امنيت جهاني خواهد بود.

رييس جمهور، تصريح کرد: مردم قزوين به نمايندگي از ملت ايران اعلام مي کنند هر دستي که با صداقت به سوي ما دراز شود دستش را مي فشاريم و اگر دستي با دغل کاري و فريب به دنبال توطئه باشد آن دست را از بازو قلم خواهد کرد.

پايان پيام/
 

 

 

کد خبر 1259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha