دعوت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با صدور بیانیه ای، آمادگی اعضای کانون های مساجد را برای حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام و از عموم مردم برای نقش آفرینی در این حماسه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به مناسبت روز قدس بیانیه ای منتشر کرد، در این بیانیه آمده است؛

 

بسْم اللّه الرّحْمٰن الرّحیم

سبْحان الّذی أسْرىٰ بعبْده لیْلًا من الْمسْجد الْحرام إلى الْمسْجد الْأقْصى الّذی بارکْنا حوْله لنریه منْ آیاتنا ۚ إنّه هو السّمیع الْبصیر

 

در بخشی از این بیانیه آمده است؛ روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و نماد رویارویی حق در برابر باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج‌ دیده فلسطین است. در روز قدس نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام به نمایش می‌گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب نیز پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه بر می افرازند تا نقشه شوم معامله قرن نقش برآب شده و فلسطین آزاد از این موج سراسر خروش بیرون آید.

 

این بیانیه می افزاید: روزی قدس به نمادی از مظلومیت و تظلم ملتِ در حصر و آواره فلسطین در برابر جنایت رژیم غاصبی تبدیل‌شده که در طول تاریخ سیاهِ حیاتِ خود، دست به انواع قتل‌عام‌ها، نسل‌کشی‌ها و جنایت‌ها علیه بشریت در سراسر جهان و مخصوصا اراضی مقدس اشغال‌شده مسلمانان زده است.

 

امروز، قدس شریف نقطه ثقل گفتمان مقاومت در منطقه و جهان محسوب می‌شود. فراتر از نصرت الهی رزمندگان مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی در مواجهه نظامی با رژیم صهیونیستی، حامیان غربی و مهره‌های منطقه‌ای آن، امروز شاهد هم پوشانی اجزا و اضلاع گفتمان مقاومت و منادین این گفتمان در سرتاسر جهان هستیم. روز قدس، نقطه تبلور و عینیت یافتن همین هم‌پیمانی مشترک و فرصت ساز است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ روز قدس از همان بدو شکل‌گیری موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب، شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده است.

 

این بیانیه می افزاید: روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و نماد رویارویی حق در برابر باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج‌ دیده فلسطین است.  در روز قدس نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام به نمایش می‌گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب نیز پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه بر می افرازند تا نقشه شوم معامله قرن نقش برآب شده و فلسطین آزاد از این موج سراسر خروش بیرون آید.

 

در پایان بیانیه آمده است؛ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه مردم و نظام اسلامی از حقوق ملت مظلوم فلسطین، همراه و همدل با مردم همیشه در صحنه و آزاده ایران اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم کرده و اعلام می‌دارد اعضای کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان، بار دیگر جلوه ای حماسه حضور پرشور خویش را در راهپیمایی روز قدس در سراسر استان به نمایش خواهند گذاشت.

کد خبر 1261552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha