بازتاب راهپیمایی روز جهانی قدس ایران در رسانه‌های عرب زبان

رسانه‌های مختلف جهان همزمان با آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران به انعکاس خبری آن اقدام کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: امروز جمعه 25 فروردین 1402 از ساعت 10:00 صبح با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» در شهرها و روستاهای مختلف ایران آغاز شد.

 به همین مناسبت رسانه های خارجی اعم از عربی و انگلیسی به پوشش خبری این مراسم اقدام کردند. در همین راستا به بازتاب برگزاری روز جهانی قدس در ایران در رسانه های عربی می پردازیم:

 

المنار

شبکه خبری المنار با آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس به انعکاس لحظه به لحظه این مراسم اقدام کرد. همچنین تصاویری از حضور میلیونی مردم ایران در این مراسم به نمایش گذاشت.

المنار گزارش داد: راهپیمایی گسترده به مناسبت روز جهانی قدس در بیش از یک‌هزار شهر و روستای ایران آغاز شد.

 

العهد

شبکه خبری العهد نیز با انعکاس برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با مشارکت گسترده و حماسه سازی ایران در تهران و بیش از هزار شهر و روستا به صورت همزمان در ایران با شعار «فلسطین محور جهان اسلام» برگزار شد.

العهد نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها تصاویری از قدس شریف و شهدای جبهه مقاومت و پرچم فلسطین را دردست داشتند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شبکه خبری العهد با انتشار تصاویری از حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس به سمت محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند تا ادامه مراسم را پس از نماز جمعه انجام دهند. در این مراسم برخی از شخصیت‌های سیاسی سخنرانی و بیانیه صادر خواهند کرد.

 

المیادین

شبکه المیادین با آغاز مراسم روز جهانی قدس در ایران به پوشش مستقیم آن پرداخت و به انعکاس این مراسم روی سایت خبری خود اقدام کرد.

المیادین نوشت: هزاران ایرانی امروز در راهپیمایی‌های حمایت از ملت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس در تهران وسایر شهرها شرکت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی که عبارت «القدس لنا» روی آنها نوشته بود، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

المیادین نوشت:  ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و اسماعیل قاآنی، فرمانده کل قدس در سپاه پاسداران اسلامی در این راهپیمایی شرکت کردند.

 

خبرگزاری سانا

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد: راهپیمایی‌های گسترده ای در تهران و شهرهای مختلف ایران امروز به مناسبت روز جهانی قدس به منظور اعلام حمایت از مردم فلسطین و رد اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در تهران و شهرهای دیگر ایران پرچم فلسطین را برافراشتند و پلاکاردهایی را در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دست داشتند.

 

فلسطین الیوم

پایگاه خبری فلسطین الیوم در خبری که تیتر اصلی خود کرده است، نوشت: راهپیمایی‌های روز جهانی قدس امروز جمعه در تهران و سایر شهرهای ایران با حضور گسترده مردمی آغاز شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها پرچم فلسطین را در داشتند و با سردادن شعارهایی یاری و حمایت از ملت فلسطین خواستار شدند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 

اسپوتنیک

خبرگزاری «اسپوتینک» روسی نیز به پوشش راهپیمایی‌ روز جهانی قدس در ایران پرداخت و نوشت: مراسم روز جهانی قدس در بیش از هزار شهر و روستای در سراسر ایران برگزار شد.

 اسپوتنیک نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس پرچم گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، حشد الشعبی، حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت را دست داشتند.

کد خبر 1261803

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha