بخشش محکوم به قصاص  گلستانی در پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می بخشم»

آسیابی گفت: در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا (ع)، اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه در قالب پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می بخشم» از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی گفت: اولیای دم این  جوان 24 ساله  که سال 93 به قتل رسید، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با قدردانی از بزرگواری این خانواده، افزود: گذشت از قصاص، دلی بزرگ می خواهد و این پدر و مادر، امروز بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

 

وی ادامه داد: این نخستین محکوم به قصاص است که امسال با بزرگواری اولیای دم بخشیده می شود و تلاش ها در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» با حضور معتمدان، علما و ریش سفیدان استان برای کسب رضایت در پرونده های قصاص ادامه دارد.

 

آسیابی گفت: در این پرونده محکوم به قصاص وقتی که 29 ساله بود، در پی مشاجره لفظی به جهت چرای دام،  با مقتول درگیر شد و با ضربه چوب به سر او، سبب مرگش شد.

 

وی افزود: متاسفانه پایین بودن آستانه تحمل، نداشتن مهارت حل مسئله و گفتگو برای رفع مشکل و کنترل نکردن عصبانیت در این پرونده، یک اتفاق تلخ و غیرقابل جبران رقم زد و امیدواریم با  تلاش دستگاه های فرهنگی در این بخش به صورت ویژه، فرهنگ سازی شود.

 

سال گذشته با گذشت اولیای دم و تلاش های اعضای شورای حل اختلاف استان 22 محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی یافتند.

 

پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» به منظور تلاش برای سازش در حل و فصل مسالمیت آمیز دعاوی از ۵ اسفند ۱۴۰۱ سالروز میلاد امام حسین (ع) آغاز شده است و تا ۱۰ خرداد میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

کد خبر 1262799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha