برپایی نماز عید فطر در آستان مقدس کاظمین/ تاکید امام جماعت این آستان بر اصل تقوای الهی و ترس از خدا+ عکس

آستان مقدس حرمین امامین جوادین(ع) در فضای معنوی نماز عید فطر را برپا کرد و شیخ حسین آل یاسین در خطبه عید بر اصل اطاعت، تقوا، ترس از خدا، توبه، بازگشت به حضرت حق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری الجوادین،  آستان مقدس حرمین امامین جوادین(ع) نماز عید فطر امروز(شنبه) را در فضای معنوی با نظارت دفتر آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی عراق و به امامت شیخ حسین آل یاسین، نماینده مرجعیت عالی دینی در شهر کاظمیه برگزار کرد.

 

شیخ حسین آل یاسین، خطبه عبادی عید فطر که بر دعا برای تعجیل امام عصر(عج) فراخواند، بر اصل اطاعت، تقوا، ترس از خدا، توبه، بازگشت به حضرت حق تاکید کرد.

 

آل یاسین تاکید کرد: شکر خدای را که ما را به دین اسلام هدایت کرد. خداوند متعال در قرآن می فرماید: «ان الدین عند الله الاسلام» و شکر خدای را که ما را قادر ساخت که از روزی ماه رمضان از نماز و روزه و زکات و تقوا و شکر به خداوند بر نعماتش چیزی بهره مند شویم.

 

وی همچنین با اشاره به سخنان امام علی(ع) « أَلاَ وَإِنَّ التَّقْوَى مَطَايَا ذُلُلٌ، حُمِلَ عَلَيْهَا أَهْلُهَا، وَأُعْطُوا أَزِمَّتَها، فَأَوْرَدَتْهُمُ الْجَنَّةَ. حَقٌّ وَبَاطِلٌ، وَلِكُلٍّ أَهْلٌ، فَلَئِنْ أَمِرَ الْبَاطِلُ لَقَدِيماً فَعَلَ، وَلَئِنْ قَلَّ الْحَقُّ فَلَرُبَّمَا وَلَعَلَّ، وَلَقَلَّمَا أَدْبَرَ شَىء فَأَقْبَلَ»، گفت: امروز به نیکوکاران پاداش داده می شود و ستمکاران زیان می کنند. بیشتر شبیه روز قیامت است.

 

آستان مقدس حرمین امامین جوادین برای استقبال از زائران که برای ایام عید فطر به این آستان می آیند، آماده است تا بهترین خدمات را به آنها ارایه دهد.

کد خبر 1263036

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha