توفیقات کانون فرهنگی هنری «شهید خرازی» در راه‌اندازی پایگاه قرآنی

کانون فرهنگی هنری «شهید خرازی» با فعالیت‌های متنوع قرآنی همچون برگزاری دوره‌های حفظ برای نوجوانان، آموزش عمومی قرائت قرآن و برپایی جلسات ترجمه خواندنی قرآن کریم گام‌های موثری برای راه‌اندازی پایگاه قرآن برداشته است.

«محمد وکیل پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای برنامه های قرآنی در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل «هر مسجد به پایگاه قرآنی» به همت کانون فرهنگی هنری «شهید خرازی» خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا ۱۲ محفل قرآنی در طول یک ماه گذشته در مسجد چهارده معصوم(ع) و در میادین منطقه ۱۰ تهران برگزار شده است.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید خرازی در جوار مسجد چهارده معصوم(ع) (واقع در خیابان امامزاده حسن(ع)، میدان زکات) به برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم برای گروه سنی ۹ تا ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: دوره های حفظ قرآن کریم برای جزء های(۱تا ۵) برگزار می شود و تاکنون ۱۴ نفر توانسته اند، حافظ این جزء های قرآن کریم شوند.

 

 

 

 

وکیل پور تصریح کرد: در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری، جلسات آموزش قرائت قرآن کریم نیز با حضور اساتید برجسته قرآنی در این مسجد برگزار می شود و دوره های ترجمه قرآن ویژه نوجوانان از کتاب «ترجمه خواندنی قرآن کریم» نیز به همت کانون برگزار می شود.

 

وی از برگزاری سلسله جلسات «نکات قرآنی» در کانون فرهنگی هنری شهید خرازی خبر داد و بیان کرد: این جلسات به صورت روزانه بعد از نمازهای جماعت مسجد توسط امام جماعت برگزار می شود.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید خرازی مسجد چهارده معصوم(ع) با اشاره به اجرای برنامه های انگیزشی برای تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی، ابراز کرد: در همین راستا یکی از برنامه های کانون و مسجد دعوت از حافظان نوجوان به مسجد به منظور الگودهی به اعضای کانون و نمازگزاران مسجد است.

 

 

 

 

وی همچنین از ایجاد دارالقرآن و مهد قرآنی به همت کانون فرهنگی هنری شهید خبرازی خبر داد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید خرازی در ادامه به رویکردها و برنامه های این کانون مسجدی در اشتغال زایی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از بانوان سرپرست خانوار اقدام به راه اندازی کارگاه خیاطی در جوار کانون کردیم تا از این طریق آنها بتوانند کسب درآمد داشته باشند.

 

وی پیرامون برنامه های این کانون مسجدی برای توسعه و ترویج کتابخوانی گفت: معرفی سه کتاب در مورد زندگی نامه شهدا از جمله کتاب شهید «ابراهیم هادی» از جمله برنامه های کانون در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی است.

 

وکیل پور با بیان اینکه ۱۲۰ خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد هستند، گفت: بسته های معیشتی و سبد ارزاق به صورت ماهیانه میان اقشار کم برخوردار توزیع می شود.

 

کد خبر 1263839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha