پیشرفت و توسعه صدا و سیما به برکت نظام جمهوری اسلامی

شریفی گفت: به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر تمامی نقاط کشور مملو از سیگنال های رادیو و تلویزیون است و افتخار خدمت در سطح ۶۰ شبکه داخلی و خارجی را داریم در حالی که قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲ شبکه با پوشش محدود وجود داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا شریفی امروز (۲۴ اردیبهشت) در مراسم افتتاح رسمی پروژه های بزرگ فناوری و توسعه ای صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی تنها دو شبکه با پوشش بسیار محدود وجود داشت.

 

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در ادامه عنوان کرد: به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر تمامی نقاط کشور مملو از سیگنال های رادیو و تلویزیون است و افتخار خدمت در سطح ۶۰ شبکه داخلی و خارجی را داریم.

 

وی با بیان اینکه انتشار زمینی به صورت یگانه در دنیا را داریم، افزود: سیگنال رسانی ماهواره برای مناطق صعب العبور بسیار متداول است اما به جهت تهدیدهایی که در دنیا مخصوص جمهوری اسلامی است مجبور شده ایم از انتشار زمینی استفاده کنیم و موانع بسیاری در این زمینه وجود دارد.

 

شریفی ادامه داد: عدم پوشش یکنواخت خراسان جنوبی مطالبه به حق است و موانع بسیاری مانع این سیگنال رسانی می شود و چالش هایی را ایجاد می کند.

 

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به پهناور بودن خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث حمل هزینه بر شدن بحث سیگنال رسانی می شود و در حال حاضر ۳۴۹ ایستگاه رادیو و تلویزیون در خراسان جنوبی احداث شده است تا بتوانیم جمعیت را پوشش دهیم و قابل قیاس نیست و آورده های خوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم.

 

وی بیان کرد: ۳۶ ایستگاه آنالوگ به دیجیتال در استان امروز افتتاح می شود و صدا و سیما در ازای ارائه خدمات، بار آن افزایش می یابد چرا که متولی امر سیگنال رسانی است و تامین هزینه ها و نیرو بر گردن خودش قرار دارد.

 

شریفی در خصوص محروم شدن از سیگنال رسانی گفت: تکنولوژی های بسیاری وجود دارد اما هزینه بر است و جز حداقل پخش کننده ها در دنیا هستیم که طبق قانون به صورت رایگان پخش می کنیم.

 

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ادامه داد: مردم بدانند که مجموعه صدا و سیما لحظه ای از تفکر خدمت رسانی غافل نمی شوند و صدا و سیما به صورت مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود و خدمت بیشتر به استان جز وظیفه ما است.

 

وی عنوان داشت: از جهت عدالت محوری و هویت بخشی خدمتگزار ملت ایران هستیم و بدانید که خراسان جنوبی در زمینه HD شدن نسبت به بسیاری از استان ها جلوتر قرار دارد.

 

کد خبر 1267042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha