۱۵خرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: علاقمندان به نام نویسی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تا پایان ۱۵ خرداد ماه جاری می توانند با مراجعه به سایت مسابقات قرآن به آدرس http://www.quraniran.ir/ در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران امروز(۸خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع) به اقبال عمومی مازندرانی ها از چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن و نغمات دینی برای برادران و خواهران، اظهار کرد: از ۱۶اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۵خرداد ماه امسال ادامه دارد.

 

وی افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت مسابقات قرآن به آدرس http://www.quraniran.ir/ در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

 

به گفته حجت الاسلام حیدری، این مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، ۱۰جزء، ۵جزء، رشته های ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی و در رشته‌های معارف؛ معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، و ترجمه سوره های یسین و الرحمن برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: مرحله شهرستانی به صورت منطقه ای برگزار و سپس رقابت استانی برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری و سپس به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه افراد بالای ۱۸سال می توانند در این دوره از مسابقات ثبت نام نمایند، گفت: شرکت کنندگان رشته مدیحه سرایی می توانند علاوه برشرکت در این رشته در یکی از رشته های انفرادی حفظ کل،‌حفظ ۲۰جزء، قرائت و ترتیل ثبت نام نمایند.

 

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در بازه زمانی ۲۵خرداد تا ۳۱تیرماه برگزار خواهد شدف افزود:مرحله استانی نیز از یکم مرداد تا ۲۲شهریور برگزار می شود، همچنین مرحله استانی رشته های معارفی ۱۳مهر ماه بصورت حضوری و کتبی (تستی) برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام حیدری مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف آذر ماه سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در چهل و پنجمین دوره از این مسابقات یکهزار و ۵۰۰ نفر در رشته های مختلف ثبت نام کردند و به رقابت پرداختند و از نظر کمی و کیفی سطح مسابقات بالا بود که ۱۰نفر از قاریان و حافظان به رقابت کشوری و  چهار گروه تواشیح خواهران و برادران از مازندران  به مسابقات کشوری قرآن کریم در قزوین اعزام شدند.

کد خبر 1269544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha