شهادت منحصر به یک قوم و دین نیست/ یادواره شهدای اهل سنت همدلی و وحدت امت اسلامی را به همراه دارد

آیت الله نورمفیدی گفت: شهادت فقط منحصر به یک قوم، مذهب و حتی دین نیست بلکه به همه انسان ها تعلق می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه ستاد برگزاری و هماهنگی یادواره شهدای اهل سنت استان گلستان با ذکر آیه 169 سوره مبارکه آل عمران، گفت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ، «(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند»، در این آیه از کلمه انحصار استفاده نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: شهادت فقط منحصر به یک قوم، مذهب و حتی دین نیست بلکه به همه انسان ها تعلق می گیرد.

 

وی ادامه داد: در برخی از روایات آمده است؛ کسی که در راه دفاع از جان، مال و ناموسش کشته می شود عنوان شهید پیدا می کند، بنابراین آنچه را که مرضی رضای خداست و دفاع از حیثیت اسلام، دفاع از راه خداست.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: بندگان خدا و کسی که در راه بندگان خدا قدم بردارد و در این راه کشته شود، شهید محسوب شده و این آیه عمومیت داشته و همه شهدا را شامل می شود و از این جهت بین شهدا فرقی نیست.

 

وی گفت: راه خدا منحصر نیست و نباید این راه را منحصر به قوم، مذهب و دین خاصی بدانیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای اهل سنت، افزود: انتظار است در این یادواره که برای اولین بار در کشور برگزار می شود رئیس جمهور هم شرکت کنند و برگزاری این یادواره همزمان با سفر ایشان به استان باشد.

 

وی اظهارامیدواری کرد: برگزاری این یادواره نشانه هماهنگی، همدلی و وحدت در همه امت اسلامی باشد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روابط بین کشورهای اسلامی، گفت: این ارتباطات پیام های خوبی دارد و روزنه امیدوار کننده ای است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم این ارتباطات به جایی برسد تا کشورهای اسلامی به فکر تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی بیفتند، افزود: کشورهای اسلامی از لحاظ منابع سرمایه ای قلیل هستند و با تشکیل اتحادیه اسلامی در کنار هم یک قانون مدونی را برای نحوه ارتباط با کشورها ایجاد کنند.

 

 

 

کد خبر 1273233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha