۲۸۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند

حجت الاسلام کوهساریان گفت: دو هزار و ۸۰۹ نفر در سطح استان گلستان در ۱۳ رشته آوایی، انفرادی و گروهی و چهار رشته معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان در خصوص برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از (15 اردیبهشت تا 16 خرداد) انجام و در مجموع دو هزار و 809 نفر در سطح استان در 13 رشته آوایی، انفرادی و گروهی و چهار رشته معارفی ثبت نام کردند.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: از این تعداد ثبت نامی، دو هزار نفر در رشته های معارفی همچون؛ ترجمه یاسین و الرحمن، معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحبفه سجادیه و 800 نفر در رشته آوایی شامل؛ ترتیل، قرائت، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، دعاخوانی، اذان، همسرایی و همخوانی شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در دو منطقه شرق و غرب استان برگزار می شود، گفت: مسابقات شهرستانی غرب استان شامل شهرستان های علی آبادکتول، گرگان، آق قلا، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در روز (یکشنبه 18 تیر) در بخش برادران و روز (دوشنبه 19 تیر) در بخش خواهران در حرم امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کوهساریان اظهارداشت: مسابقات شرق استان شامل شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت و کلاله در روز (چهارشنبه 21 تیر) در بخش خواهران و روز (جمعه 23 تیر) در بخش برادران در حرم امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: ترکیب داوران این دوره از مسابقات شهرستانی، از داوران بومی و غیر بومی استان و همه دارای مجوز داوری از سازمان اوقاف هستند.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: نفرات برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی مسابقات راه می یابند.

 

 

کد خبر 1274742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha