عید قربان عید رهایى از تعلقات غیرالهی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: عید قربان یادگار حضرت ابراهیم خلیل(س) در نمایش بندگی و عید رهایى از تعلقات غیرالهی است.

حجت الاسلام مهدی پودینه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: عید قربان یادگار حضرت ابراهیم خلیل(س) در نمایش بندگی و عید رهایى از تعلقات غیرالهی است. روزی که عید عبودیت و راهنمای موحدان برای قربانی نفس در پیشگاه پروردگار است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: این عید خجسته در حالی فرا می‌رسد که عالی‌ترین صحنه خلقت بشریت در صحرای عرفات به وقوع پیوست و امام حسین(ع) قرب الی‌الله را به منصه ظهور رساند و این چه زیباست که باری تعالی فرصت عاشقی را به بندگانش نشان می‌دهد. امید دارم در این روز بافضیلت دل‌هایمان را از آلودگی‌ها و لغزش‌های نفسانی بزداییم و بتوانیم خود را به خصایص نیک انسانی آراسته نماییم.

 

پودینه تصریح کرد: فرارسیدن این عید عظیم و فرخنده را به همه مسلمانان جهان بویژه مجموعه مسئولان کانون های فرهنگی و هنری تهنیت گفته و از درگاه حضرت احدیّت سلامتی، خرسندی و شادکامی را برای همه آرزو مندم.


وی افزود: امیدوارم در این عید بزرگ و با بهره‌گیری از تعالیم انبیاء الهی، شاهد تحكیم روزافزون روابط برادرانه و پیوندهای دوستی و وحدت آفرین میان ملت‌ها به ویژه ملت‌های اسلامی، استقرار جهانی سرشار از عدالت، صلح و امنیت پایدار و همچنین، نابودی ریشه‌های ظلم و تبعیض و دوری از خشونت و افراط‌‌گرایی باشیم.

کد خبر 1275470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha