تاکید خطیب نماز عید قربان در کربلا نسبت به تمسک به اهل بیت(ع) در رفتار و اعمال

خطیب نماز عید قربان در کربلا به ملت عراق نسبت به فتنه‌هایی که جامعه به ویژه جوانان را هدف قرار داده است، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سید عدنان جلوخان موسوی، خطیب نماز عید قربان که امروز در بین الحرمین برگزارشد، نسبت به فتنه‌هایی که جامعه به ویژه جوانان را هدف قرار داده است، هشدار داد و از مومنان خواست در رفتار و اعمال و رویکردشان به اهل بیت تمسک والتزام داشته باشند.

 

موسوی تاکید کرد: ما درحال گذراندن فتنه هایی هستیم که جوانان مومن و آگاه را هدف قرار می دهد. ما تاکید می کنیم که جوانان ما آگاه و ذهن روشنی دارند.

 

وی افزود: مناسبت عید غدیر خم در هجدهم ذی الحجه نزدیک است. زیارت حرم امام علی(ع) در این مناسبت تجدید بیعت با اوست و این بیعت باید در اعمال و رفتار و رویکرد مومن منعکس شود.

 

خطیب نماز عید قربان بر ضرورت تمسک به محمد و آل محمد(ص) تاکید کرد و گفت: از پیامبر(ص) نقل شده است که « ثل أهل بيتي فيكم كسفينة نوح من ركبها نجا ومن تخلف عنها غرق وهوى»(  مَثَل اهل بيت من، مثل كشتى نوح است كه هر كس سوارش شد نجات يافت و هر كس كه از آن باز مانْد غرق گشت.).

 

وی با کشتی سریع‌تر وگسترده‌تر اشاره کرد و گفت: کشتی جدم امام حسین(ع) سریع‌تر و وسیع‌تر است.

 

موسوی ادامه داد: در دعای نماز عید آمده است که « ان تدخلني في كل خير ادخلت فيه محمد وال محمد وتخرجني من كل سوء اخرجت منه محمد وال محمد» (مرا در هر خوبی كه محمد (ص) و خاندان محمد را داخل گردانيدى داخل سازى و از هر بدى كه محمد (ص) و خاندان محمد را خارج ساختى مرا نيز خارج گردانى). این مسئله مبین این است که مصداق خیری که باید ما از آن پیروی کنیم. خداوند محمد و آن محمد را فرستاده است. این خیر، پرهیز از معاصی و دوری نفس از خطا و تقوا با عمل صالح و دوری از معاصی مانند خیانت در معامله، دروغ گفتن، آسیب رساندن به همسایه و قطع رابطه خویشاوندی است.

وی تاکید کرد: معنی واقعی عید، پرهیز از معصیت است.

کد خبر 1275478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha