۳۱۰ بسته گوشت قربانی توسط کمیته امداد آستانه اشرفیه بین نیازمندان توزیع شد

دهدار با بیان اینکه ۳۱۰ بسته گوشت قربانی توسط کمیته امداد آستانه اشرفیه بین نیازمندان توزیع شد گفت: این تعداد بسته از ۱۲ راس گوسفند به ارزش۱۱۷ میلیون تومان نذورات خیرین تهیه شده است.

ایرج دهدار_ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک عید قربان، عید بزرگ مسلمین اظهار کرد: امام سجاد (ع) در دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه، عید قربان را روز مبارک و خجسته‌ای معرفی می کنند که خداوند به نیاز بندگان خود می‌نگرد.

وی با اشاره به اینکه سفارش شده است که حتی در روز عید قربان کسانی که هزینه کامل قربانی را ندارند قرض کنند و این عمل شایسته را انجام دهند، گفت: عمل قربانی کردن برای کسانی که در حج حضور ندارند مستحب است، اما مسلمانان می توانند بسته به استطاعت مالی خود در این روز به صورت مشارکتی در قربانی سهیم باشند.

دهدار در ادامه افزود: به همین مناسبت امروز(پنج شنبه،۸ تیر) در عید قربان ۱۲ راس گوسفند در قالب ۳۱۰ بسته با استفاده از ظرفیت خیرین بین مددجویان زیر پوشش، افراد نیازمند، ایتام و بیماران خاص شهرستان آستانه اشرفیه توزیع شد.

وی با اشاره به سنت ابراهیمی که هر سال  مومنان در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، همزمان با مناسک حج، دامی را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند گفت: ارزش این قربانی ۱۱۷ میلیون تومان می باشد.

دهدار خاطر نشان کرد: این مبلغ با نذورات عید قربان جمع آوری و گوسفندان خریداری شد و طبق موازین شرعی و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در محوطه اداره کمیته امداد ذبح انجام گرفت و توسط مددکاران توزیع شد.

کد خبر 1275506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha