اخبار کوتاه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس

ارائه بیش از ۵۰ خدمت برای استفاده کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان، کلاس آموزش صنايع دستی در کانون «منتظران ظهور» کازرون و ... اخبار کوتاه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اولین نشست رابطین کانونی و شهرستانی کانون های مساجد فارس گفت: این شبکه مسئولیت ارتباط از ستاد تا نیرو های صف که در مسجد به عنوان کف میدان فعالیت می کنند را دربر می گیرد.

خورشیدی افزود: با رصد، نظرسنجی و آسیب شناسی در ستاد برنامه های مختلفی برای حمایت از شبکه رابطین دنبال می شود از جمله بیمه های اردویی و مسئولیت از طریق انعقاد قرارداد با بیمه ایران و پرداخت سرانه های معوق و سرانه کانون های جدیدالتاسیس نیز در حال پیگیری است.

 

ارائه بیش از 50 خدمت برای استفاده کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در اولین نشست کارگروه اوقات فراغت کانون های مساجد استان فارس از پیگیری بیش از 50 خدمت برای استفاده کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان خبر داد و گفت: این خدمات در قالب استفاده از استخر و سینما، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی، سالن ورزشی و دیگر حوزه ها ارائه می شود.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه در برنامه ها تقویت نقش هویت در کودکان، نونهالان و نوجوانان و برنامه ریزی دقیق بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: پیگیری برنامه های قرآنی از جمله طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» با ثبت جلسات قرآنی مسجد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» با شناسایی نخبه های قرآنی از طریق سامانه بچه های مسجد در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

 

تاکید بر ثبت شناسه ملی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروستان با اشاره به برخورداری این شهرستان از 57 مسجد و حسینیه و 24 کانون فرهنگی هنری تاکید کرد: همه نهاد ها از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد تکالیفی بر عهده دارند تا به مسائل و گرفتاری هایی که مساجد ما دارند، رسیدگی کنند.

حجت الاسلام امیدی تاکید بر ثبت شناسه ملی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: فعالیت های ریشه ای و تلاش در حال انجام است تا بتوان با ارائه طرح های کلان از مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد حمایت کرد و در این راستا در آستانه سفر رئیس جمهور به استان فارس شهرستان طرحی را با محوریت امام جمعه آماده سازی و برای اجرا در مساجد ارائه کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از تشکیل شورای راهبردی مساجد استان فارس و حمایت از پایگاه های قرآنی مساجد خبر داد و گفت: کانون های مساجد ثبت فعالیت های مختلف را در سامانه بچه های مسجد انجام دهند تا بتوانند از حمایت ها برخوردار شوند.

 

 

کلاس آموزش صنايع دستی در کانون «منتظران ظهور» کازرون


مسئول امور بانوان کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون گفت: در راستاي طرح اوقات فراغت تابستاني کلاس هاي آموزش صنايع دستي با حضور مربيان مجرب توسط امور بانوان کانون فرهنگي هنري«منتظران ظهور» کازرون در حال برگزاري است.

 زينب زراعت پيشه با بيان اينکه صنايع دستي علاقمندان زيادي را جذب خود کرده است، افزود: در کلاس هاي آموزش صنايع دستي اين کانون فرهنگي هنري نيز علاقه مندان زيادي مشتاق حضور در اين دوره ها هستند.


وی با بيان اينکه آموزش صنايع دستي با هدف کمک به اقتصاد و معيشت خانواده ها انجام شد، خاطرنشان کرد: آثار صنايع دستي توليد شده در اين دوره آموزشي در نمايشگاه صنايع دستي محصولات کشاورزي و دارويي عرضه مي شود.


زراعت پيشه با اشاره به اينکه توليد صنايع دستي فرصت شغلي را براي علاقمندان فراهم کرده است، تصريح کرد: حمايت از توليدکنندگان صنايع دستي به ويژه علاقه مندان در اين کانون فرهنگي هنري موجب ايجاد شغل و رونق بازار اين کالا مي شود.


وي با اشاره به اينکه کانون ‌هاي فرهنگي هنري با برگزاري کلاس هاي آموزشي زمينه توليد صنايع دستي را فراهم کرده اند گفت: بايد از ظرفيت کانون هاي فرهنگي هنري در توسعه صنايع دستي بهره برد.

کد خبر 1275740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha