10 کتابخانه عمومی و 30 کتابخانه باز در کانون‌های کرمان افتتاح می‌شود

مسجدوکانون‌های مساجد: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان از افتتاح 10 کتابخانه عمومی و 30کتابخانه باز همزمان با هفته کتاب در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی‌ رضایی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان از افتتاح 10 کتابخانه عمومی و 30 کتابخانه باز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: کتابخانه مساجد با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه در زندگی مردم به ویژه نسل جوان ایجاد می شود.

وی بیان کرد: هیچ مکانی چون مساجد و کتابخانه‌های مساجد در تقویت روحیه کتاب و کتابخوانی موثر نیست زیرا این مکان مقدس از امنیت روانی و فکری بالایی برخوردار است و محیطی امن، سالم و مطمئن برای یادگیری و تقویت مباحث دینی و علمی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان یادآور شد: تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع سیره علما، شهدا و امام زمان (عج) از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی کانون‌های مساجد استان کرمان است.

وی بیان کرد: برپایی 15 نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد با همکاری مؤسسات دینی شهر قم از دیگر برنامه های این دبیرخانه است که به صورت ویژه به کتاب‌های مذهبی اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به سایر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد کرمان ادامه داد: چاپ و نشر بروشور ویژه هفته کتاب و کتابخوانی به همت کتابخانه کانون تخصصی الزهرا (س) رفسنجان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان کرمان است.

وی گفت: صد هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی بین کتابخانه‌های مساجد استان کرمان توزیع می شود و نیز همایش کتابخانه‌ای 24 آبان به صورت گسترده در استان کرمان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان خاطرنشان کرد: 75 کتابخانه عمومی در حال حاضر در کانون‌های مساجد کرمان فعالیت می‌کند که 10 کتابخانه جدیدالتأسیس عمومی و 30 کتابخانه باز در هفته کتاب به کتابخانه‌های مساجد این استان افزوده می‌شود. در مجموع 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد کرمان وجود دارد. بر اساس درجه بندی نهاد عمومی کتابخانه ها از مجموع کتابخانه‌های عمومی مساجد، 85٪ درصد فعالند.

وی بر لزوم تشویق کتابداران و تقویت کتابخانه‌های مساجد مناطق محروم تاکید و خاطر نشان کرد: لازم است ستاد عالی در این راستا برنامه ای را طراحی و اجرا کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha