سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب منفجر نشده ۱۴ سال طول می کشد

پیر لودهامار، مسئول عملیات مین یابی در سازمان ملل تخمین زد که عملیات پاکسازی آوارها و پاکسازی مهمات منفجر نشده در نوار غزه ۱۴ سال طول خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، پیر لودهامار، مسئول عملیات مین یابی در سازمان ملل امروز(جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت: برداشتن حجم عظیمی از آوار از جمله مهمات منفجر نشده که در نتیجه جنگ ویرانگر اسرائیل در نوار غزه بر جای مانده است، ممکن است نزدیک به ۱۴ سال طول بکشد تا پاکسازی شود.

لودهامار در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود: این جنگ نزدیک به ۳۷ میلیون تن زباله در منطقه پرجمعیت و گسترده غیرنظامی بر جای گذاشته است.

 وی افزود: پیش بینی می‌شود که در سایه شرایط خاص برای برداشتن آوارها، از جمله آوار ساختمان‌های تخریب‌شده ۱۴ سال طول خواهد کشید.

این مسئول سازمان ملل ادامه داد: ما می دانیم که معمولاً نزدیک به ۱۰ درصد بمب‌هایی که پرتاب می شوند و عمل نمی کنند، و ضریب خرابی دارند، صحبت از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون در روز است. جوزپ بورل، کمیسر امور خارجه اتحادیه اروپا، تأکید کرد: جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتر  نسبت به شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. بورل چهارشنبه در جریان سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت های مادی غزه آسیب دیده است که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شده است.

کد خبر 1760530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha