ضیافت خانه حضرت محمدهلال بن علی(ع) در مرز مهران مستقر شد/ طبخ روزانه ۶ هزار پرس غذا برای زائران اربعین

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از راه اندازی ضیافت خانه حرم مطهر در مرز مهران برای خدمت به زائران اربعین خبر داد.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: ضیافت خانه حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) از امروز (شنبه ۴ شهریور) در مرز مهران در استان ایلام مستقر می شود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این ضیافت خانه به مدت ۱۵ روز فعال خواهد بود و روزانه با طبخ و توزیع روزانه ۶ هزار پرس غذای تبرکی حضرت از زائران خروجی و ورودی مرز مهران پذیرایی خواهد کرد.

تکیه در ادامه اظهار داشت: ۵۵ خدمه از آستان مقدس محمدهلال بن علی(ع) به مرز مهران اعزام شده اند و در این ضیافت خانه به زائران حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) خاطر نشان کرد: این ضیافت خانه تا ۳ روز پس از اربعین در مرز مهران مستقر خواهد بود و علاوه بر توزیع غذا و میان وعده، هدایای فرهنگی نیز آماده و بین زائران توزیع خواهد کرد.

تکیه بیان داشت: ضیافت خانه اربعینی حرم هلال بن علی(ع) در مرز مهران به صورت کاملا مردمی و با هزینه بانیان خیر حرم مطهر و مردم آران و بیدگل اداره می‌شود.

ضیافت خانه حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) به مدت ۱۵ روز در مرز مهران فعال خواهد بود و با طبخ و توزیع روزانه ۶ هزار پرس غذای تبرکی حضرت، از زائران خروجی و ورودی مرز مهران پذیرایی خواهد کرد.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان یکی از استان های معین استان ایلام جهت خدمت رسانی به زائران اربعین انتخاب شده است و آستان حضرت محمدهلال بن علی(ع) از شهرستان آران و بیدگل به عنوان نماینده بقاع متبرکه این استان و ضیافت خانه آن به عنوان ضیافت خانه مرکزی جهت پذیرایی از زائران در مرز مهران فعالیت خواهد کرد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) به دیگر برنامه های اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: موکب حضرت محمدهلال بن علی(ع) هم هر ساله در ایام اربعین در عمود ۱۱۲۴ محور نجف به کربلا خدمات متنوع پذیرایی، فرهنگی، بهداشتی درمانی و اسکان را به زائران این مسیر ارائه می کند.

سید جواد تکیه ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۳ کامیون تجهیزات مورد نیاز این موکب به عراق منتقل شده و خادمان آن هم در چند مرحله اعزام شده اند.

روح اله باقری

کد خبر 1621739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha